کد خبر: اهداف-جایزه-ترانه‌-جشنواره-موسیقی-فجر
۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۹:۱۱

به گزارش گروه فرنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،مسلم نادعلی‌زاده دبیر دومین دوره جایزه ترانه در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر درباره جزئیات برگزاری این جایزه گفت: اولین دوره جایزه ترانه سال گذشته برگزار شد و هدف آن، تقدیر از ترانه‌سرایان منتخب و ترانه‌های برگزیده بود.

وی افزود:هر سال در دهه فجر جشنواره‌های مختلفی مانند جشنواره فیلم، جشنواره موسیقی، تجسمی، جشنواره تئاتر و جشنواره شعر برگزار می‌شود و جای خالی جایزه ترانه در کنار جشنواره‌های دیگر محسوس بود. ترانه در جامعه امروز ما مخاطبان زیادی دارد و یکی از نگرانی‌های اهل هنر، افزایش تعداد ترانه‌های سطحی و مبتذل در سال‌های اخیر است. تجلیل از ترانه‌سرایانی که در این فضا، اقدام به سرودن ترانه‌های ارزشمند از حیث زبانی، فنی و محتوایی می‌کنند، مهم‌ترین هدفی است که در جایزه ترانه فجر تعقیب می‌شود.

دبیر جایزه ترانه سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر عنوان کرد: امسال آثاری که از مهرماه سال 1398 تا مهرماه سال 1399 تولید شده‌اند، مورد داوری قرار می‌گیرند و از میان آن‌ها ترانه‌های برگزیده انتخاب شده و به صاحبان آثار برگزیده جوایزی اعطا خواهد شد.

نادعلی‌زاده درباره اهداف این جایزه گفت: حمایت از ترانه‌های مطلوب، مناسب و فاخر و تشویق ترانه‌سرایان به سرودن آثار ارزنده، از اهداف این جایزه است. تعهد به سلامت زبان در اشعار، بهره‌گیری از صنایع ادبی، نوآوری در سرودن ترانه و  محتوای ترانه از ویژگی‌هایی است که می‌تواند مورد توجه باشد.

وی تصریح کرد: گاهی نهادهای خصوصی بانی می‌شوند و جشنواره‌هایی در زمینه ترانه برگزار می‌کنند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه دارد که از ترانه‌های مناسب و بدیع ازنظر زبان و بیان حمایت کند. در جایزه ترانه جشنواره موسیقی فجر فقط آثاری که با مجوز دفتر موسیقی منتشر شده‌اند،  داوری می‌شوند.

دبیر دومین جایزه ترانه در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر در پایان خاطرنشان کرد: فعلاً در حال پالایش اولیه ترانه‌ها هستیم. بیش از چهار هزار پرونده اعم از تک آهنگ و آلبوم را در مرحله‌ نخست بررسی می‌کنیم. چنانچه امسال به علت محدودیت‌های کرونایی نتوانیم مراسم تجلیل حضوری از برگزیدگان داشته باشیم، جوایز برای صاحبان آثار برتر ارسال می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha