کد خبر: اهتمام-دادگستری-گلستان-برای-تعیین-تکل
۱۰ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۴۶

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان در نشست با قضات دادگستری شهرستان گرگان از تلاش برای تعیین تکلیف پرونده‌های معوق تا پایان سال خبر داد و گفت:  پرونده‌های معوق روی میز قضات است و علاوه بر صبح، عصرها هم وقت رسیدگی برای پرونده‌ها تعیین می شود تا همه پرونده‌ها تا پایان امسال، تعیین تکلیف شود و مردم زودتر به حق خود برسند.

هادی هاشمیان افزود: پرونده های معوقی هم که تا شب عید امکان صدور رای آن وجود ندارد باید علت آن مکتوب اعلام شود.

هاشمیان با اشاره به معطل ماندن برخی پرونده ها در شعب به علت دیر اعلام شدن نظریه های کارشناسی از قضات خواست: برای کارشناسانی که بیشتر از مهلت قانونی برای اعلام نظر کارشناسی تعلل می‌کنند تخلف اعلام کنند .

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: برای اینکه در سرعت رسیدگی‌ها، کیفیت قربانی نشود هم کمیته اتقان آرا وظیفه بررسی کیفیت آرای صادر شده را انجام می دهد.

هادی هاشمیان در ادامه به افزایش صدور آرای جایگزین حبس در محاکم استان هم اشاره کرد و خواستار استفاده بیشتر قضات از ساز و کارهای قانون برای صدور این آرا شد.

سرکشی از زندان و بررسی مشکلات و پرونده های آنان توصیه دیگر رئیس کل دادگستری به قضات در جلسه امروز بود.

نشست مسئولان ارشد قضایی استان با قضات دادگستری شهرستان گرگان امروز برگزار شد .

در این جلسه آسیب ها و نقاط نیازمند بهبود این حوزه قضایی مطرح و به بحث و تبادل نظر گذاشته شد تا با هم اندیشی راهکارهای علمی و عملی برای افزایش کیفیت رسیدگی پرونده ها و پاسخگویی بهتر به مردم ارائه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha