کد خبر: انفجارهاي-انتحاري-در-عراق-دكتر-حسين-فض
۸ شهریور ۱۳۹۹، ۲۱:۰۸
انفجارهاي انتحاري در عراق/دكتر حسين فضلي

 به همین دلیل شخصا دو سه روزی در هر یک از درمانگاه‌ها مستقر می‌شدم و بر کار نظارت داشتم.سوم ارديبهشت بود و از كاظمين به سمت كربلا در حركت بودم كه حاج آقا شكرآرا مدير دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت در كشور عراق با من تماس گرفت و گفت كه انفجار تروريستي در نزديكي شهر مقداديه در منطقه هارونيه اتفاق افتاده است. زائرین ايراني از استان‌هاي تهران، سمنان، اصفهان، آذربايجان شرقي حين استراحت و ناهار بودند كه فردی با كمربند انفجاري وسط جمعيت رفته و خودرا منفجر مي‌كند.

در اين حادثه وحشتناك تروريستي، 52 تن از هموطنان شهيد و 132 نفر نیز زخمي شدند. با هماهنگي‌هاي انجام شده، چند پزشك به محل اعزام شدند و خودم به انتظار آقاي شكرآرا شدم تا از كربلا به همراه دكتر مصاحبي و آقاي گودرزي معاونت پشتيباني مركز پزشكي برسند. پس از آن خود را به شهر  بعقوبه رسانديم.

در بيمارستان شهرهاي بعقوبه و مقداديه بيش از 130 مجروح بستري بودند. با پيگيري‌هاي انجام شده ترخیص زخمي‌ها انجام شد تا با آمبولانس و دو اتوبوس به سمت مرز خسروی منتقل شوند. در میان مجروحین، پنج بیمار بدحال بودند که باید تحت مراقبت‌های ویژه قرار می‌گرفتند. با مشورت پزشکان عراقی و هماهنگی‌های صورت گرفته قرار بر این شد پنج نفر سوار بر ماشین های مسلح ارتش، حفاظت لازم را از کاروان ما تا مرز خسروی بر عهده گیرند.

شبانه به مرز رسیدیم و مجروحین با وضعیت نسبتا رضایت‌بخشی تحویل نیروهای هلال احمر مستقر در مرز شدند. جنازه شهدا نیز در تریلی کانتینر سردخانه‌دار تحویل مقامات ذیربط شد.

بلافاصله به سمت بغداد حرکت کردیم که خبردار شدیم زنی با کمربند حامل مواد منفجره به میان زائرین ایرانی رفته است. در این عملیات انتحاری، شانزده تن از هموطنان شهید و 30 نفر زخمی شدند.

صبح به بیمارستان کاظمین رسیدم و معاینه مجروحین را انجام دادم. هماهنگی ها انجام شد تا مجددا با اسکورت ارتش عراق، مجروحین را به سه آمبولانس به مرز برسانیم.

حوادثي شبيه خاطرات تلخي كه عنوان شد، در شهرهاي مختلف، براي زائران ايراني بارها و بارها رخ داده ،اميدوارم روزي برسد که امنيت و آرامش در شهرهاي مذهبي عراق حكمفرما شود تا زائران ايراني با خيالي آسوده براي زيارت قبور ائمه اطهار به این کشور سفر كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha