کد خبر: انعقاد-قرارداد-بیمه-اختیاری-تأمین-اجت
۱۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۴۳
انعقاد قرارداد بیمه اختیاری تأمین اجتماعی غیرحضوری شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر مصطفی سالاری در نشستی خبری که به صورت آنلاین با حضور خبرنگاران رسانه‌های جمعی برگزار شد با اشاره به ورود به چهارمین هفته اجرای طرح ۳۰۷۰ که قرار است بر اساس آن تا بهمن ماه ۳۰ خدمت و هر دوشنبه چند خدمت، الکترونیکی و غیرحضوری شوند، گفت: در هفته چهارم طرح ۳۰۷۰ قرار داریم که با تحقق کامل آن ۷۰ میلیون از ۹۶ میلیون مراجعه به شعب تامین اجتماعی کاهش می‌یابد.

سالاری ادامه داد: در هفته جاری خدمت مربوط به انعقاد قرارداد بیمه اختیاری غیرحضوری شد و از امروز به بعد، متقاضیانی که سن آنها زیر 50 سال باشد در صورت داشتن ۳۰ روز سابقه بیمه پردازی به صورت غیرحضوری می‌توانند انعقاد قرارداد کنند. این اقدامات که تا پیش از این به صورت حضوری انجام می‌شد، از طریق غیرحضوری، با مساعدت بانک رفاه وپرداخت حق بیمه در سامانه مربوطه و وصول تاییدیه، انجام می‌شود.

سالاری گفت: در حال حاضر حدود یک میلیون بیمه شده اختیاری و مشاغل آزاد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند که با استفاده از خدمات غیرحضوری برای پرداخت حق بیمه مربوطه و یا انعقاد قرارداد جدید نیازی به مراجعه حضوری افراد نخواهد بود.

وی ادامه داد: باید به طور ویژه از بانک رفاه کارگران و واحدهای مرتبط با این طرح در سازمان تأمین اجتماعی قدردانی کرد که این خدمات با همکاری چندجانبه الکترونیکی می شوند.

سالاری در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه از ابتدای خرداد ۵۰ میلیون کاهش مراجعه داشتیم که بخش عمده ای مربوط به عدم نیاز به تمدید دفترچه بیمه است اظهار کرد: در مجموع با هشت خدمت غیرحضوری شده در قالب طرح ۳۰۷۰، حدود ۱۲میلیون مورد مراجعه به شعب و کارگزاری ها در سراسر کشور کاهش می یابد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره جزئیات برنامه عمل «ایجاد نظام متمرکز تامین اجتماعی برای آحاد مردم» گفت: بحث ایجاد نظام متمرکز، دستور رهبری در جلسه شورای هماهنگی سران قوا بود. وزیر رفاه بلافاصله مکاتبه ای با رهبری و رئیس جمهور داشت و اعلام کرد که طراحی برنامه را شروع کرده ایم و در کوتاه ترین مدت ارائه خواهد شد.

سالاری افزود: ما هم به دنبال این تصمیم و دستور وزیر، جلساتی با همکاران و صاحبنظران ترتیب دادیم. در سنوات گذشته روی این موضوع کارهای علمی و پژوهشی انجام شده بود و نیاز بود با عنوان و هدف گذاری جدید تکمیل  و منطبق شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از نکات مورد توجه در این نظام متمرکز در حوزه صندوق های بازنشستگی، تجمیع و جلوگیری از پراکندگی صندوق های متعدد و توسعه پوشش است؛ گفت: البته تجمیع الزاما به معنای ادغام نیست و می‌تواند به معنای مدیریت کلان و متمرکز باشد. هرچند ممکن است در این مسیر ادغامی هم با تاکید بر استقلال بیمه ها رخ دهد اما در مجموع  سیاست گذاری واحد مدنظر است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: محور دوم حوزه درمان است که اکنون پراکندگی در آن به چشم می خورد.  ۴۵ میلیون بیمه شده تأمین اجتماعی داریم، شمار کمتری از مردم هم تحت پوشش بیمه سلامت و چند صندوق دیگر هستند که برای آنها پیشنهادات جداگانه ای تعریف شده است.

سالاری افزود: محور سوم هم بیمه بیکاری است. سازمان تأمین اجتماعی برای افراد مشمول قانون بیمه بیکاری متولی است و مسئولیت دارد. بنابراین دوگروه باقی می مانند که باید برای آنها چاره اندیشی شود؛ نخست شاغلین حرف و مشاغل آزاد و سایر بیمه شدگانی که مشمول قانون بیمه بیکاری نیستند و گروه دوم هم افرادی که تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی نیستند و دولت باید از آنها حمایت کند که احتمالا کمک به آنها از جنس حمایتی است و دیگر بیمه ای نیست. ما در تصیم سازی ها مشارکت داریم و کار را فعالانه جلو می بریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha