کد خبر: انعقاد-تفاهم-نامه-همکاری-جمعیت-هلال-اح
۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۵۷
انعقاد تفاهم نامه همکاری جمعیت هلال احمر مازندران و اداره کل هواشناسی استان

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمرمازندران، دکتر غلامعلی فخاری مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت : در راستای رویکرد جمعیت هلال احمر در حوزه پیشگیری و آمادگی، یکی از برنامه های مورد نظر ما در استان مازندران انعقاد تفاهم نامه با اداره کل هواشناسی بوده است که به فضل الهی امروز این اتفاق مهم تحقق یافت.

 وی ادامه داد : در راستای این تفاهم نامه و همکاری فی ما بین ، جمعیت هلال احمر با بهره گیری از تکنولوژی و داده های هواشناسی بهتر می تواند  از تهدیدات ناشی از رویکرد های اقلیمی پیشگیری نمایید و خسارات وارده را به حداقل برساند .

دکتر فخاری افزود : با توجه به شرایط اقلیمی و حوادث متنوعی که همواره شاهد آن هستیم لزوم ارتباط تنگاتنگ و موثر جمعیت هلال احمر با سازمان هواشناسی احساس می شد . مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت : یکی از اثرات و نتایج این همکاری ها کاهش هزینه ها می باشد بطوریکه بر اساس اعلام هواشناسی نیروها و لجستیک امدادی فقط در نقاطی که احتمال وقوع حوادث وجود دارد مستقر می شوند و بدین ترتیب هزینه ها بسیار کاهش پیدا خواهد کرد بطوریکه براساس تحقیقات بعمل آمده پیشگیری و آمادگی در برابر حوادث طبیعی میتوتند 6 برابر خسارات ناشی از حوادث را کاهش دهد .

در بخش دیگری از این مراسم سید محمد رضوی مدیر کل هواشناسی استان گفت : همکاری بسیار خوبی با جمعیت هلال احمر در سطح کشور و استان داشتیم ولی کافی نبود بنابراین با نشست های مختلف کارشناسی و تبادل اطلاعات به این نتیجه رسیدیم که تفاهم نامه ای با جمعیت هلال احمر منعقد گردد.

وی افزود : شناسایی مناطق پر خطرهمراه با نوع تهدیدات آن ، تبدیل پایگاه های امدادی هلال احمر به ایستگاه هواشناسی که همزمان هر دو وظیفه را انجام دهد را میتواند از اثرات و دستاورد های این تفاهم نام برد .

رضوی ادامه داد : هر چه داده ها و اطلاعات دریافتی ما بیشتر و دقیق تر باشد پیش بینی ما بهتر است و در نتیجه جمعیت هلال احمر میتواند خدمات بهتر و دقیق تری برای هم استانیهای عزیزمان داشته باشد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha