انعقاد تفاهمنامه همکاری بین ستاد مقابله با کرونای تهران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

به گزارش گروه بهداشت ودرمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، آیین تفاهمنامه همکاری ستادفرماندهی مدیریت بیماری کرونا در تهران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ظهر امروز سوم آذرماه با حضور دکتر علیرضا زالی، فرمانده مدیریت عملیات مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران و حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

دکتر زالی در این مراسم دسترسی و استفاده بهینه از نقاط اشتراک ستاد فرماندهی مقابله با کرونا و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای مقابله با کرونا را یکی از مهمترین اهداف انعقاد این تفاهم نامه عنوان کرده و افزود: با امضای این تفاهمنامه زمینه های همکاری بیش از پیش بصورت سیتماتیک اجرا خواهد شد.

دکتر زالی پایداری، مزمن شدن بیماری و شیوع گسترده پاندمی کرونا را نیازمند مداخلات جدی تر دانست و حضور پررنگ تر نیروهای بسیجی و مردم مدار را برای مبارزه با ویروس کرونا خواستار شد و افزود: امروز بیش از هر روز دیگری به همدلی و مشارکت بسیج مردمی نیاز داریم.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به پتانسیل های منحصر به فرد شهرداری تهران در سراسر کشور، این امکان را فرصت مناسبی برای ارتقای مدیریت شهری در تهران عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن ایجاد فضای پرنشاط و با طراوت، امکان بروز متنوع سلایق فرهنگی و هنری را در تهران فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: فعالان هنری و فرهنگی بروندادهای خود را در این سازمان جست و جو می کنند.

دکتر زالی از افزایش میزان مشارکت های مردمی و اعتماد شهروندان به این سازمان خبر داد و گفت: استمرار آموزش همگانی و آگاهی بخشی به شهروندان تهرانی سرلوحه اهداف امضای این تفاهم نامه است.

وی با بیان اینکه بین سطح سواد سلامت تخصصی در حوزه پیشگیری و میزان ابتلا و مرگ و میر با کرونا ارتباط مستقیم وجود دارد، ارتقای هدفمند سطح سواد سلامت شهروندان را رمز موفقیت در برابر پاندمی کرونا دانست.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران تاکید کرد: هرگز نباید آموزش همگانی به عنوان بن مایه اصلی ریشه کنی کرونا مورد غفلت باشد.

دکتر زالی یکی دیگر از اهداف امضای این تفاهمنامه را ارائه محتوا و بسته های علمی مبتنی بر آگاهی رسانی در مبارزه با کرونا به عموم جامعه ذکر کرد اثربخشی، بازتوزیع مطلوب و نقش آفرینی اقدامات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را برای کنترل و ریشه کنی حلقه کرونا یادآور شد.

وی گفت: عموم جامعه با توجه به رفتارهای چندوجهی و مزمن شدن کرونا نیازمند دریافت اطلاعات اصیل و علمی هستند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران با اشاره به اهمیت ایجاد فضای پرنشاط و امید آفرین در کلانشهر تهران تاکید کرد: تحقیقات بیانگر این موضوع است که بیم روحیه فردی و سیستم دفاعی در تقابل با کرونا ارتباط مسقیم وجود دارد و درمان افراد ناامید به مراتب مشکل تر است.

دکتر زالی اظهار کرد: ایجاد فضاهای نشاط آور اجتماعی در کالبد شهری کارهنرمندانه ایست که با ظرافت و تعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه در روزهای تلخ کرونایی، مردم کلان شهر پایتخت با وجود شلوغی و استرس هایی که همیشه تهران به همراه داشته  بیش از گذشته به روحیه مودت و تعامل نیاز دارند، تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا کسب و کارهای فاقد شناسنامه و موقت  که در پی تعطیلی ها و مشکلات ناشی از اپیدمی روزهای سخت و تکان دهنده ای را تجربه می کنند رونق بگیرند.

ترویج و توسعه فعالیت های جهادی، ارتقای فرهنگ همگرایی بیشتر بین مردم  و استفاده از هنرهای تجسمی با هدف پاسداشت از مدافعان سلامت از جمله مفاد تفاهمنامه همکاری ستادفرماندهی مدیریت کرونا و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بود که دکتر زالی به آن اشاره کرد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت های دورکاری کارکنان و تقویت زیرساخت های دولت الکترونیک با هدف کاهش اپیدمی کرونا خواستار مستند نگاری فعالیت های مدافعان سلامت شد.

دکتر زالی در ادامه گفت: انعقاد این تفاهم نامه این نوید را می دهد که با افزایش آموزش همگانی و کاهش بار بیماری کرونا شاهد شکیته شدن زنجیره کرونا باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این جلسه ضمن قدردانی از اقدامات جهادی انجام شده در حوزه کرونا، این اقدامات را یادآور کار جهادگران در هشت سال دفاع مقدس دانست.

وی با تاکید بر دشواری های مبارزه با ویروس کرونا، اظهار امیدواری کرد مردم از مقابله و رویارویی با ویروس کرونا خسته نشوند.

رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با اشاره به ظرفیت گروه های مردمی در مبارزه با کرونا، نقش این گروه های مردمی را حوزه های مختلف مبارزه با کرونا از جمله آموزش پررنگ عنوان کرد.

وی در ادامه به دستاوردهای این سازمان از جمله تولید ۱۰۰ هزار ماسک در روز، تولید محتواهای آموزشی در قالب های مختلف هنری از جمله نمایش های عروسکی اشاره کرد و برای تولید ۵۰۰ هزار ماسک در روز به منظور قرار دادن در اختیار کادر درمان اعلام آمادگی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین امرودی با اشاره به کمک های مومنانه مردم، افزود: با توجه به تاثیر کرونا در عرصه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیروهای انسانی داوطلب نیز در این زمینه کمک رسانی می کنند.

وی با بیان اینکه ملت ایران نه تنها در مبارزه با کرونا بلکه در هشت سال دفاع مقدس نیز مدیون کادر درمان و امدادگران اند، بر ضرورت انتقال تجارب و از خودگذشتگی های این قشر به نسل های بعدی تاکید کرد.

رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران همچنین در پایان مشارکت مردم به ویژه کادر درمان را در عرصه ها و برهه های حساس این کشور مایه افتخار توصیف کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha