کد خبر: انسداد-260حلقه-چاه-غیرمجاز-آب-در-استان-مر
۳۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۴۷
انسداد 260حلقه چاه غیرمجاز آب در استان مرکزی

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "عزت اله آمره ای" ضمن تشکر از همکاری قوه قضاییه، فرمانداران و نیروی انتطامی، اظهار کرد: با انسداد این چاه‌ها بیش از 10.5 میلیون متر مکعب از برداشت منابع آب زیرزمینی در استان جلوگیری شد.

وی با اشاره به خشکسالی‌های پیش رو و افت روز افزون سطح آب‌های زیرزمینی و ممنوعیت توسعه بهره برداری جهت مصارف کشاورزی و محدودیت‌های استفاده از منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی، جلوگیری از تخلفات منابع آبی در محدوده عملکرد شرکت آب منطقه‌ای مرکزی را امری ضروری دانست و افزود: آب امانت نسل‌های آینده در دست ماست و حفر چاه‌ غیرمجاز با هر هدف و در هر مکانی به منزله خیانت به نسل‌های آینده است.

آمره ای همچنین گفت: در استان دو هزار و 600 حلقه چاه غیرمجاز داریم که از این تعداد، یک هزار و 600 حلقه مربوط به قبل از سال 85 (فرم یک) است که مجوزهایی با میزان محدود دریافت می‌کنند و یک هزار حلقه چاه مربوط به بعد از سال 85 است (فرم 5) که طبق قانون تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه بایستی مسدود شوند و از این تعداد  تا به‌حال 400 حلقه مسدود شده و مابقی در مدت 3 تا 4 سال دیگر تعیین تکلیف خواهند شد.

وی با بیان اینکه تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی یکی از تکالیف قانونی ما است، ادامه داد: با همکاری کشاورزان و تشکل‌های کشاورزی حدود 8 میلیون متر مکعب از اضافه برداشت 193 حلقه از چاه‌های مجاز نیز کاسته شد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 28 دستگاه حفاری غیرمجاز چاه آب نیز توقیف و با تعدیل 612 مورد پروانه بهره برداری بیش از 23 میلیون مترمکعب آب در استان صرفه‌جویی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha