کد خبر: انسداد-110-حلقه-چاه-غیرمجاز-آب-در-دشت-نیشا
۲۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۶
انسداد 110 حلقه چاه غیرمجاز آب در دشت نیشابور

‌به‌گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «سعید رضا خجسته‌پور» با اعلام این خبر گفت: در راستای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، با همکاری دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی نیشابور، در شش ماهه اول امسال 110 چاه غیرمجاز مسدود شد.

خجسته‌پور افزود: با انسداد این تعداد چاه، از برداشت یک میلیون و 480 هزار متر مکعب آب از سفره های آب زیر زمینی صرفه‌جویی شد.

وی با اشاره به این که این چاه‌ها با هدف بهره‌برداری برای مصارف کشاورزی حفر شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد 109 حلقه چاه نیمه عمیق و یک حلقه چاه عمیق بود.

خجسته پور افزود: برداشت‌های بی‌رویه و غیر قانونی از آبخوان‌ها سبب کاهش شدید منابع آبی و مخاطرات زیست محیطی در دشت شده است، بنابراین ضروری است در این راستا همه شهروندان و به خصوص کشاورزان نسبت به این امر مهم و ضروی آگاهی یابند.

مدیر امور منابع آب نیشابور با اشاره به حفر یک حلقه چاه آب در روستای چاه سالار برای تامین آب شرب مناطق روستایی در مواقع ضروری در ادامه درباره همکاری امور آب نیشابور در تامین آب شرب مناطق روستایی تاکید کرد: شش روستای بخش میان جلگه شامل روستاهای چاه سالار، پاباز، ده حسینی ریز آب، حصار سرخ و حسین آباد جنگل سالیان مدیدی است منابع آب شیرین با کیفیت ندارند که شرکت آب و فاضلاب روستایی که در حال حاضر در شرکت آب و فاضلاب ادغام شده است آب شرب روستاهای مزبور را از طریق مجتمع آبرسانی ۲۲ روستایی خرسف_ شامکان  با اختصاص ۹ لیتر در ثانیه تامین می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha