کد خبر: اندونزی-از-جهش-عفونی-کروناویروس-خبر-دا
۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۲۵
اندونزی از جهش عفونی کروناویروس خبر داد!
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، موسسه زیست شناسی مولکولی ایکمان مستقر در جاکارتا روز یکشنبه اعلام کرد، جهش عفونی‌تری از ویروس کرونا در اندونزی پیدا شده است. این اتفاق پس از افزایش در پرونده‌های کشورهای جنوب شرقی آسیا گزارش شده است. اندونزی روز دوشنبه 2858 (دو هزار و هشتصد و پنجاه و هشت) عفونت کروناویروس جدید را گزارش داد. داده‌های وزارت بهداشت نشان می‌دهد، این مقدار  پایین‌تر از رکورد روز گذشته یعنی 3308 (سه هزار و سیصد و هشت) مورد بوده، اما بالاتر از میانگین روزانه ماه گذشته است. تعداد کل مبتلایان عفونت کروناویروس 172053 (صد و هفتاد و دو هزار و پنجاه و سه) نفر بوده است که با 7343 (هفت هزار و سیصدو چهل و سه) تلفات جانی ناشی از COVID-19 همراه بوده است.

این جهش ویروس کرونا خفیف، اما عفونی‌تر است!

معاون مدیر هراواتی سودویو به رویترز گفت، جهش عفونی اما خفیفِ D614G ویروس کرونا در داده‌های تعیین توالی ژن از نمونه‌های جمع آوری شده توسط این موسسه یافت شده است. او همچنین افزود که بررسی‌های بیشتری برای تعیین این‌که آیا این امر در افزایش موارد اخیر ابتلا به ویروس کرونا مؤثر بوده است یا خیر، لازم است. این نژاد از ویروس کرونا که با توجه به اعلام سازمان بهداشت جهانی در ماه فوریه شناسایی شده و در اروپا و قاره آمریکا در حال افزایش بوده است، حالا در سنگاپور و مالزی نیز یافت شده است. سیاحریزال سیاری، متخصص اپیدمیولوژی دانشگاه اندونزی، هشدار داد که اندونزیایی‌ها باید هوشیار باشند، زیرا مدل سازی وی نشان می‌دهد که این کشور ممکن است تا پایان سال شاهد افزایش پرونده‌های عفونت ویروس کرونا با رسیدن به حدود 500000 (پانصد هزار) مورد مبتلا باشد.

اندونزی در شرایطی بحرانی...

سیاریف با بیان این‌که اگر آزمایشگاه‌ها قادر به پردازش نمونه‌های بیش‌تر در روز باشند، موارد شناسایی شده می‌تواند بسیار بیش‌تر باشد، گفت: شرایط جدی است، میزان گسترش عفونت ویروس کرونا در وسایل حمل و نقل عمومی در حال حاضر از کنترل خارج شده است. جهش ویروس کرونا جاکارتا پایتخت این کشور، روز یکشنبه شاهد شکسته شدن رکورد روزانه با افزایش 1000 مورد عفونت به ویروس کرونا به میزان عادی بود. دولت این افزایش موارد را با برگزاری جشن استقلال در اواسط ماه آگوست مرتبط دانست. دووی اکتاویا، یکی از مسئولان آژانس بهداشت جاکارتا، در بیانیه ای گفت: باید یک آگاهی و تلاش جمعی داشته باشیم، هم از طرف دولت و با همکاری مردم باید این میزان از عفونت‌ها به ویروس کرونا را کاهش دهیم.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha