کد خبر: انجام-60-هزار-مورد-آزمایش-سرپایی-کرونا-د
۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۳۰

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر مهدی قلیان با بیان اینکه بیماران در صورت ابتلا به بیماری کرونا زیر پوشش خدمات مراقبتی و دارویی مراکز خدمات جامع سلامت قرار می گیرند خاطر نشان کرد: همچنین در صورت نیاز به خدمات تخصصی و تصویربرداری، بیماران به 18 مرکز سطح دو ارجاع و در صورت نیاز به خدمات بستری به مراکز بیمارستانی انتقال داده می شوند.

وی افزود: آزمایش طبی ویروس کرونا بر روی شهروندان بطور معمول در بین افراد مراجعه کننده  با علائم مشکوک تنفسی، افراد با بیماریهای زمینه‌ای و شهروندان با سن بالای ۶۰ سال گرفته می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد  با بیان اینکه در حال حاضر 34مرکز خدمات جامع سلامت از ساعت ۸ الی ۲۲ به طور ویژه به مراجعین سرپایی مشکوک و مبتلا به بیماری کووید-۱۹ خدمات رسانی می کنند خاطر نشان کرد: از این تعداد ۱۷ مرکز در مناطق ۵ گانه مشهد فعال شده است و سایر مراکز در دیگر شهرستان های تحت پوشش دانشگاه به مراجعین خدمات ارائه می دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه شهروندان در صورت بروز علائم بیش از هر اقدامی با سامانه ۱۹۱ تماس بگیرند خاطر نشان کرد: در این مرکز شهروندان علاوه بر راهنمایی در زمینه علائم بیماری کرونا، در خصوص نشانی مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته با توجه به محل سکونت و سطح بندی بیماران نیز آگاهی می یابند.

دکتر قلیان، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، خود مراقبتی، دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک را بهترین راهکار در پیشگیری از بیماری کرونا عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha