کد خبر: انجام-۳۰-هزار-تست-مولکولی-کووید-19در-دان
۱۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۳

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، دکتر قاسم میری علی آباد  با بیان این خبر گفت: آزمایشگاه منطقه ای آنفولانزا  در زاهدان وظیفه انجام آزمایشات سه دانشگاه علوم پزشکی زابل، ایرانشهر وخراسان جنوبی را برعهده دارد.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان باتوجه به شروع فصل پاییز و شیوع بیماریهای تنفسی آمادگی لازم برای انجام ۵۰۰۰ آزمایش آنفلوآنزا جهت شناسایی گونه های مختلف این ویروس در این آزمایشگاه منطقه ای زاهدان صورت گرفته است.

 وی ادامه داد: از ابتدای بحران کرونا تا کنون 6 آزمایشگاه تشخیص کووید-19 در بخش دولتی و 3 آزمایشگاه در بخش خصوصی در کلّ استان راه اندازی شده است که در مجموع تاکنون تعداد ۴۵۹۳۱ تست آزمایشگاه های تشخیصی کووید-19 در 3 دانشگاه علوم پزشکی زاهدان زابل و ایرانشهر انجام شده است که 30 هزار مورد آن مربوط به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بوده است.

مدیر آزمایشگاه مرجع سلامت و امور آزمایشگاههای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم در این خصوص گفت: بزودی یک آزمایشگاه دیگر هم در بخش خصوصی در زمینه تشخیص کووید -19 فعالیت خود را آغاز خواهد نمود و بدین ترتیب مجموع آزمایشگاه های خصوصی در استان که قابلیت انجام این تست را به روش سلولی و ملکولی دارند به 4 آزمایشگاه خواهد رسید.

 دکتر علیرضا سلیمی، انجام 30 هزار تست مولکولی تشخیص کووید-19 از ابتدای بحران درمراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را یک اقدام جهادی و ارزشمند در شناسائی و تشخیص به موقع بیماری عنوان کرد و گفـت: انجام هر تست اختصاصی در بخش دولتی بیش از 230 هزار تومان هزینه دارد و همچنین هزینه انجام هر تست در بخش خصوصی نیز 480 هزار تومان می باشد در حالی که در سایر استان ها این هزینه 600 هزار تومان می باشد.

وی گفت: اقلام آزمایشگاهی مورد نیاز ۱۵۰۰۰ تست کووید-19 دیگر در حال حاضر تامین شده است.

وی در پایان رعایت فاصله گذاری اجتماعی ، خود مراقبتی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را بهترین راهکار در پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ عنوان کرد و یاد آور شد با رعایت دستورالعمل های فوق از ابتلای به آنفولانزا می توان پیشگیری کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha