کد خبر: انجام-پیوند-کلیه-در-دانشگاه-علوم-پزشکی
۷ بهمن ۱۳۹۹، ۸:۰۵

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر ابراهیم خالقی، با اشاره به اینکه عمل های پیوند اعضا در شرایط قرمز کرونایی به دلیل اینکه بیمار دارای عضو پیوندی از سیستم ایمنی پایینی نسبت به سایرین برخوردار است و احتمال ابتلا به کرونا در این افراد وجود دارد کاهش یافت خاطر نشان کرد: پیوند کبد از ابتدای سال با انجام مراحل تشخیصی مبنی بر اینکه اهدا کننده مرگ مغزی دچار بیماری کرونا نبوده، انجام شده است.

وی با بیان اینکه بیمار نیازمند کلیه را می توان با دیالیز زنده نگه داشت اما بیمار نیازمند کبد و قلب در صورتی که پیوند برای آنها انجام نشود؛ جان خود را از دست می دهند، بیان کرد: در سه ماه اول شیوع کرونا پیوند کلیه در هیچ دانشگاهی انجام نمی شد اما به مرور و به خصوص در بهمن ماه پیوند کلیه نیز دوباره از سر گرفته شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: در شیراز سه ماه بعد از شیوع کرونا پیوند کلیه آغاز شد از همین رو کلیه اهدایی افراد مرگ مغزی جهت پیوند به شیراز ارسال می شد تا در آنجا در اختیار تیم درمان برای پیوند قرار بگیرد.

وی بیان کرد: در زمان اوج بیماری کرونا دو قلب مناسب پیوند وجود داشت که برای انجام پیوند به تهران فرستاده شد.

دکتر خالقی گفت: وضعیت شهر مشهد در اکثر اوقات قرمز بود از همین رو اعضایی که قابلیت پیوند داشت به شهرستانهای دیگر ارسال می شد اما خوشبختانه در حال حاضر کلیه عمل های پیوند در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha