کد خبر: انجام-واکسیناسیون-بیماران-سرطانی-در-د
۱۷ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۱۲

به گزارش  گروه استان های  خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر جواد رجبیان با اشاره به اینکه واکسیناسیون بیماران سرطانی در بیمارستان امید مشهد در حال انجام است خاطر نشان کرد: واکسیناسیون بیماران تا زمانی که همه بیماران صعب العلاج و خاص واکسن را دریافت کنند ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بیماران پیوندی و دیالیزی نیز در بیمارستان منتصریه واکسن خود را دریافت می کنند، عنوان کرد: بیماران دیالیزی با سن بیشتر از 18 می توانند واکسن کرونا را دریافت کنند.

کارشناس مسئول اداره امور بیماریها معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا سرپایی و بستری در مناطق زیر پوشش دانشگاه ، بیماران خاص حتی بعد از دریافت واکسن کرونا باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و از حضور غیر ضروری در مجامع ممانعت کنند.

دکتر رجبیان تصریح کرد: درحال حاضر واکسن چینی کرونا برای  تزریق به بیماران خاص به میزان لازم در اختیار است.

رییس بیمارستان امید نیز در گفتگو با وب دا اظهار کرد: واکسیناسیون برای تمام بیماران  مبتلا به سرطان طی دو مرحله با فاصله 28 روز انجام خواهد شد.

دکتر سودابه شهید ثالث افزود: واکسیناسیون برای بیماران ۱۸ تا ۶۰ سال تزریق خواهد شد. همچنین واکسیناسیون برای بیمارانی که در حال حاضر شیمی درمانی می شوند امکانپذیر نمی باشد و باید حداقل ۶ماه از دوره درمان کموتراپی گذشته باشد .

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیماران سرطانی در گروه پر خطر قرار می گیرند امید است با تلاش همکاران در بیمارستان امید و مساعدت های دانشگاه علوم پزشکی مشهد بتوانیم به شکل مطلوبی، وظیفه خطیر واکسیناسیون این بیماران را انجام دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha