کد خبر: انجام-نخستین-عمل-کارگزاری-دریچه-قلب-بد
۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۳
انجام نخستین عمل کارگزاری دریچه قلب بدون نیاز به جراحی در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،استاد گروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: این عمل بر روی یک خانم 38 ساله ویک آقای 36 ساله که پیش از این تحت عمل جراحی باز تعویض دریچه قلب قرار گرفته بودند و پس از گذشت چند سال دچار مشکل شده بودند و با توجه به ریسک بالا امکان عمل جراحی باز مجدد وجود نداشت ، به روش آنژیوگرافی انجام شد.

دکتر محمود شبستری ضمن قدردانی از همراهی و همکاری دکتر حاج زینعلی  از اساتید قلب وعروق دانشگاه تهران  افزود : در این روش همان دریچه قلبی بافتی از طریق پوست مانند آنژیوگرافی ساده وارد قلب می شود و بر روی دریچه قبلی که دچار اشکال شده بوده کارگزاری می شود.

متخصص قلب- فلوي اينترونشنال دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از مزایای این روش به کم تهاجمی بودن، ریسک پایین عمل وکاهش مدت زمان بستری و تسریع بهبود حال بیمار می توان اشاره کرد.

دکتر شبستری ضمن تشکر از کمک و حمایت های وزارت بهداشت، هیات امنای ارزی وزارت ، رئیس و کارکنان بیمارستان امام رضا(ع) خاطر نشان کرد: انجام چنین عمل های پیشرفته درشرایط  خاص کنونی کار بزرگ و مفیدی برای هموطنانمان می باشد.

وی خاطرنشان کرد: با انجام این عمل علاوه بر بیماران مجاور، سایر بیماران از استان های شرقی کشور نیز می توانند از این خدمات بهره مند شوند و خوشحالیم که دیگر بیماران ، نیاز به مراجعه به خارج از استان نخواهند داشت.

رئیس مجتمع درمانی امام رضا(ع) نیز ضمن ابراز خشنودی از این رخداد نوین گفت : اکنون ما با فاصله کمی از دنیا می توانیم عمل کارگزاری دریچه قلب بدون نیاز به جراحی را در این مرکز انجام دهیم.

دکتر علی خورسند گفت: خوشبختانه بیمارستان 610 تختخوابی امام رضا(ع) یکی از پیشرفته ترین بیمارستان های کشور است و اتاق عمل های بسیار مجهزی دارد و با حضور اساتید مجرب  ومتبحربسیاری از اعمال جراحی پیشرفته از جمله جراحی مذکور را به راحتی انجام می دهد.

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) مشهد عنوان کرد: این بیمارستان طبق روال عادی در کنار همه خدماتی که در بیمارستان انجام می شود، به بیماران خود در حوزه های مختلف جراحی عمومی، جراحی قلب، اورولوژی، زنان و سایر رشته هایی که در این مرکز هست، خدمات رسانی می نماید و مردم بدون هیچگونه نگرانی می توانند از این خدمات تشخیصی و درمانی استفاده نمایند.ضمن اینکه درمان بیماران مبتلا به کرونا در ساختمانی مجزا و مجهز در حال انجام می باشد.

این عمل پیشرفته با همکاری و مشارکت دکتر محمودشبستری، دکترحاج زینعلی،دکتر محمد عباسی ، اساتید گروه بیهوشی و کادر مراقبت و درمان اتاق عمل آنژیوگرافی ساختمان 610 تختخوابی بیمارستان امام رضا(ع) با موفقیت انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha