کد خبر: انجام-موفقیت-آمیز-پیوند-کبد-در-بیمارست
۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۰۶
انجام موفقیت آمیز پیوند کبد در بیمارستان طالقانی در روزهای کرونایی

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،دکتر امیرحسن ربانی فوق تخصص جراحی پیوند کبد ، از انجام موفقیت آمیز عمل پیوند کبد در بیمارستان آیت الله طالقانی خبر داد و گفت: روز گذشته عمل پیوند کبد برای دختر جوانی که یک سال در لیست پیوند قرار داشت، انجام شد.

وی ادامه داد: این بیمار به هپاتیت خودایمنی مبتلا بود و در نهایت روز گذشته کبد پیوندی با اندازه و گروه خونی مناسب تامین و عمل جراحی انجام شد.

دکتر ربانی عمل پیوند را موفقیت آمیز خواند و افزود: شب گذشته عضو پیوندی فعالیت خود را آغاز کرد. معمولا ۷ الی ۸ روز زمان نیاز است تا آنزیمها به ثبات برسند و بدن با ارگان بیگانه سازگار شود. بیمار پس از گذشت این مدت مرخص می شود.

 عضو هیئت علمی دانشگاه  علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به کاهش انجام عمل های جراحی به دنبال شیوع بیماری کرونا، تصریح کرد: طبق پروتکل هایی که در زمان اپیدمی تدوین شد، جراحی پیوند فقط برای بیماران مبتلا به نارسایی حاد کبدی انجام می شد، اما با گذشت زمان و کسب شناخت نسبی از بیماری، سایر جراحی ها با اعمال تمهیدات خاص صورت می گیرد.

 وی کنترل شرایط درون بخشی، پرسنل، رفت و آمدها و بررسی مداوم تجهیزات را از نمونه تمهیداتی دانست که به علت شیوع کووید-۱۹ به طور مستمر در دستور کار قرار گرفته و بیان کرد: انجام سی تی اسکن ریه از بیماران و معاینه توسط فوق تخصص نقص ایمنی و عفونی نیز از دیگر اقداماتی است که  قبل از عمل جراحی صورت می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha