کد خبر: انجام-موفقیت-آمیز-دو-عمل-پیوند-کبد-در-یک
۲۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۲۳

به گزارش گروه بهداشت ودرمان خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ، این اعمال جراحی پیشرفته  با مشارکت تیم پیوند مرکز متشکل از دکتر ربانی و دکتر اقلیمی جراحان پیوند کبد، دکتر مشاری و دکتر نجفی متخصصان بیهوشی و دو گروه کارکنان اتاق عمل با موفقیت انجام پذیرفت.

به گفته دکتر امیرحسن ربانی، پیوند کبد تنها راه درمان بیماران دچار نارسایی پیشرفته کبد است. کبد بزرگترین ارگان زنده در بدن انسان محسوب می شود که مسئولیت فیلتر کردن تمام مواد غذایی قابل استفاده و مورد نیاز بدن را برعهده دارد و  علاوه بر آن مواد غذایی را به شکل قابل ذخیره تغییر می دهد.

 این جراح و فلوشیپ پیوند کبد دانشگاه خاطرنشان کرد:  کبد ارگانی است که به طور طبیعی خود را به وسیله سلول هایی ترمیم و پاکسازی می کند اما گاهی عواملی باعث اختلال کار کبد می شوند و روند سلامتی را بر هم می زند.

 وی با اشاره به روند درمان بیماران کاندید پیوند کبد در این مرکز گفت: پرونده بیماران در کمیته تیم پیوند کبد که روزهای یکشنبه تشکیل می شود مورد بررسی قرار می گیرد. این تیم متشکل از جراح پیوند، متخصصان بیهوشی پیوند کبد، انکولوژی، گوارش ، پاتولوژی ، رادیولوژی، نفرولوژی ، عفونی و هماهنگ کننده پیونداست.

به گفته این استادیار دانشگاه بیماران مراجعه کننده به تیم مذکور پس از ارزیابی، براساس معیارهای علمی عمدتاً ملد (Model for End stage Liver Disease= MELD)  )در لیست پیوند کبد قرار می گیرند.

 دکتر ربانی با اشاره به انجام موفق ۳۱ عمل پیوند کبد از ابتدای شروع اپیدمی کرونا تاکنون گفت: از بین مراجعه‌کنندگان در شرایط پاندمی کرونا تاکنون ۳۱ بیمار در بیمارستان طالقانی تحت جراحی موفقیت آمیز  پیوند کبد قرار گرفتند.

 دکتر اقلیمی جراح و فلوشیپ پیوند نیز معیار مناسب برای عمل پیوند را  همسانی کبد بین گیرنده و دهنده کبد از نظر وزن کبد و هم‌چنین همسانی گروه خونی برشمرد .

وی با اشاره به انجام دو جراحی پیوند کبد در یک روز در این مرکز گفت:  با توجه به شرایط و زیر ساخت های مرکز و وضعیت بیماران قرار شد دو پیوند کبد در یک روز انجام پذیرد . با مشارکت تیم جراحی پیوند و بیهوشی و همکاران اتاق عمل و پرستاران بخش ICUپیوند کبد،  هر دو جراحی با موفقیت انجام شد و حال عمومی بیماران رضایت بخش و خوب است.

این استادیار دانشگاه اهدای عضو را حركتی خداپسندانه و عشق به همنوع برشمرد و یادآور شد: پیوند عضو به دنبال ایثار و بزرگواری خانواده  اهدا کنندگان صورت می گیرد که با اهدای عضو عزیزان خود، به بیماران نیازمند زندگی  و امیدی دوباره بخشیده و باعث ادامه حیات و زندگی با کیفیت آنان می شوند.

وی در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد که در بیمارستان طالقانی با حضور تیمی توانمند و رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های حفاظتی درمان بیماران مختلف و اعمال جراحی پیشرفته از جمله پیوند انجام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha