کد خبر: انجام-مانورهای-امدادی-در-ایجاد-هماهنگ
۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۴۴
انجام مانورهای امدادی در ایجاد هماهنگی دستگاه‌های مختلف امدادرسان بسیار موثر است

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی، در این مانور با فرض گرفتاری ۲ نفر از هموطنان در  دریاچه ارومیه با اعلام نیروی پلیس راهور بلافاصله تیم های امدادی از هلال احمر و نیروی انتظامی با قایق به محل حادثه اعزام شدند. تیم های اعزامی با جست و جوی دریاچه، مصدومان را در ۵ کیلومتری ساحل مشرف به پل شهید کلانتری یافتند .

نجاتگران با رهاسازی مصدومان که ۲ نفر بودند، اقدام به احیای قلبی و ریوی کرده و بعد از تثبیت مصدومان آنها را به ساحل منتقل و در ساحل با استفاده از خودروی آرگوی هلال احمر به آمبولانس اورژانس تحویل دادند.

 این مانور با محوریت جمعیت هلال احمر برگزارشد و تیم هایی از معاونت امداد و نجات هلال احمر استان، مدیریت بحران استان، فرمانداری اسکو، بخشداری مرکزی بخشداری ایلخچی، نیروی انتظامی، تیم امدادی پایگاه امداد جاده ای گمیچی و هلال احمر اسکو،  سپاه  آتش نشانی، اورژانس، دهیاری های گمیچی و آق گنبد و سرای، محیط زیست، راه و شهرسازی و شهرداری سهند و شهرداری ایلخچی و پلیس راهور، مشارکت داشتند .

در این مانور 35 نفر از امدادگران و نجاتگران هلال احمر با به کار گیری ۲ فروند قایق امدادی  یک دستگاه خودرو آرگو، ۲ دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه خودرو نجات و یک دستگاه تویوتا وانت فعالیت داشتند.

هماهنگی میان دستگاه‌های امدادرسان ضامن موفقیت عملیات امدادی در مانور امداد و نجات دریایی

در ادامه دکتر حسین پور با اشاره به لزوم برگزاری مانور امداد و نجات دریایی گفت: امروز شاهد اجرای مانوری بسیار موفق و بی نظیر بودیم و می توان گفت این مانور از نظر مدیریت، هماهنگی و حضور به‌موقع، جست و جو و نجات مصدومان و همچنین انتقال آن‌ها به ساحل در حد بسیار بالایی انجام شد .

وی هماهنگی میان دستگاه‌های امدادرسان را  ضامن موفقیت عملیات امدادی در مانور امداد و نجات دریایی عنوان کرد و افزود: در کنار نیروهای امدادی، رسانه ها نقش مهمی در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در راستای کاهش تلفات حوادث دارند.

برگزاری مانور برای ارتقا آمادگی نیروها و ارزیابی توان تیم ها در مواجه با حوادث

مهندس محمدباقر هنربر در این مانور با تقدیر از متولیان برگزاری مانور امداد ونجات دریایی در دریاچه ارومیه گفت:  امروز شاهد برگزاری مانور امداد ونجات دریایی با همت فرمانداری شهرستان اسکو و مدیریت جمعیت هلال احمر استان و با شرکت دستگاه‌های مختلف دخیل در حوادث  جاده ای و دریایی هستیم که در طول چند سال گذشته در سطح استان بی سابقه بوده است .

وی هدف از برگزاری مانورها را افزایش و ارتقا سطح آمادگی نیروها و تیم های امدادی و ارزیابی نیروها در مواجهه با حوادث مختلفی که در سطح استان اتفاق می افتد، عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه شنا کردن در سدها کاملا متفاوت با شنا کردن در  استخرهای سرپوشیده است، متاسفانه   به همین علت در استان آذربایجان شرقی در سال جاری 16 نفر از هموطنان بر اثر شنا در سدها و دریاچه ارومیه جان خود را از دست داده اند و بالغ بر 35نفر نیز توسط نیروهای امدادی از چنگال گرداب‌های مرگبار نجات یافته اند.

انجام مانورهای امدادی در ایجاد هماهنگی دستگاه‌های مختلف امدادرسان بسیار موثر است

مهندس رضی‌منش فرماندار شهرستان اسکو هم در پایان مانورامدادو نجات دریایی با موفق ارزیابی کردن این مانور گفت: به خاطر اهمیت امداد و نجات دریایی در استان آذربایجان شرقی و همچنین شهرستان اسکو، امروز مانور امداد و نجات دریایی با مشارکت  دستگاه‌ها و تیم‌های امدادی عضو کارگروه امدادونجات شهرستان اسکو همچنین جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی، در پل شهید کلانتری دریاچه ارومیه برگزار شد.

وی ادامه داد : در سال گذشته حوادث دریایی در حوزه استحفاظی شهرستان اسکو در دریاچه ارومیه داشتیم و ۸ نفر از هموطنان در دریاچه ارومیه غرق شدند که پیکر افراد غرق شده توسط تیم های امدادی جمعیت هلال احمر رهاسازی و بیش از ۳۵ نفر از گرفتار شدگان در دریاچه ارومیه توسط تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر نجات یافتند.

فرماندار شهرستان اسکو افزود: امسال هم ۵ نفر فوتی در دریاچه ارومیه داشتیم و تعدادی نیز توسط تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر نجات داده شدند، بنابراین ضروری بود که برای تسریع در امدادرسانی به مصدومان دریایی و هماهنگی میان دستگاه‌های امدادرسان مانوری با محوریت جمعیت هلال احمر و با شرکت تمامی دستگاه‌های عضو کارگروه امداد و نجات در دریاچه ارومیه برگزار شود.

رضی منش با تمجید از آمادگی و هماهنگی نیروهای حاضر در مانور امداد ونجات دریایی، خاطر نشان کرد : نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر، اورژانس، آتش‌نشانی و محیط زیست وارد عمل شده و با بهره‌گیری از قایق‌های امدادی نسبت به جست و جو و نجات   نفر از مصدومان که در دریا گرفتار شده بودند، اقدام می‌کنند که با موفقیت مصدومان را به ساحل انتقال دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha