کد خبر: انجام-بیش-از-276-هزار-مورد-تست-تشخیص-کووید19
۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۰۹

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر طاهره چنگیز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: در 22 شهرستان استان اصفهان، تعداد فوتی های با تشخیص مثبت بیماری کووید19، سه هزار و 90 نفر بوده و نسبت بستری در موارد مثبت، 17 و در مجموع بیماران، سه درصد است.

وی افزود: 48 درصد از موارد حاد تنفسی از ابتدای شیوع کرونا در استان اصفهان در بخش خصوصی پذیرش و بستری شده اند. طبق هماهنگی بین معاونت بهداشت دانشگاه و آزمایشگاه ها، تمام موارد تشخیصی مثبت به این معاونت گزارش و بر اساس پروتکل ها توسط همکاران ما در بخش بهداشتی، پیگیری های لازم انجام می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: موارد مثبت سرپایی به نسبت افزایش تعداد آزمایش های تشخیصی، رشد داشته است. نسبت تست های مثبت بیماران از شهریور تا کنون، بیش از 50 درصد از نمونه های آزمایشگاهی، مثبت بوده و یکی از دلایل آن، انجام آزمایش از افراد دارای علائم بیماری و اخیرا افراد در تماس با آنها است.

دکتر چنگیز یادآور شد: در استان اصفهان به موازات افزایش تعداد بستری و ابتلا به بیماری کووید19، موارد فوت بیماران نیز افزایش داشته است که بیشترین موارد فوت، 217 فوتی موارد مثبت در یک هفته بوده است و بیشترین موارد بستری بیماران در هفته، بین دو هزار تا دو هزار و 100 مورد در نوسان بوده است.

وی گفت: در شهر اصفهان، شیب ملایم بیماری، همه را خسته کرده و در اصفهان همانند سایر شهرستان ها، پیک دوم و سوم بیماری نداشته ایم و بین موج های بیماری، فرصت استراحتی برای نیروهای بهداشتی و درمانی در شهر اصفهان وجود نداشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: در استان اصفهان به طور مرتب دانش آموزان با آزمایش مثبت کووید19 را رصد می کنیم که هم میزان ابتلای آنها و هم کادر مدارس و افرادی که در منزل، دانش آموز دارند، بررسی می شوند و اطلاعات این بررسی ها مرتب در اختیار مدیران مدارس قرار می گیرد تا اگر کلاس های حضوری دارند، تعطیل کنند و مواردی هم بوده که به علت ابتلای دانش آموزان به کووید19، مدرسه تعطیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha