کد خبر: انجام-بیش-از-۱۸۰۰-مورد-بازرسی-از-واحدها
۲۰ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۵۷

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  شاتا، زهرا پازوکی با اعلام این خبر گفت: در جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان و همچنین نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی تولیدی و خدماتی در سه ماه گذشته سال جاری ، ۱۸۲۳ فقره بازرسی دراین شهرستان انجام شده است.

وی افزود: در این مدت و با بازرسی های صورت گرفته، ۲۵۰ فقره پرونده تخلف صنفی به ارزش ریالی بالغ بر یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال با عناوین تخلف، گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت، قاچاق کالا، عدم صدور فاکتور و غیره تشکیل که جهت بررسی و صدور رای به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

سرپرست اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان گرمسار تصریح کرد: طی این مدت ، تعداد ۱۴۸ مورد گزارش و شکایت مردمی به سامانه ستاد خبری شهرستان اعلام شده است که بیشترین آمار گزارشات دریافتی در این حوزه بترتیب مربوط به گرانفروشی، تقلب در کسب و احتکار میباشد.

زهرا پازوکی اضافه کرد: از مجموع شکایات دریافتی ، تعداد ۱۸۲ مورد شکایات مردمی توسط بازرسان این اداره بررسی که در روند بررسی شکایات برخی موارد منجر به مصالحه و جلب رضایت شده است.

وی خاطر نشان کرد: تمامی واحد های صنفی و فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای در شهرستان موظف به نصب قیمت کالا و نرخنامه در معرض دید عموم هستند و شهروندان می توانند هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی، عدم نصب قیمت ، عدم صدور فاکتور و امتناع از عرضه کالا و غیره را به شماره ۱۲۴ سامانه ستاد خبری اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان گرمسار گزارش کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha