کد خبر: انتقال-تجارب-موفق-ایران-در-مبارزه-با-کر
۲ تیر ۱۳۹۹، ۹:۱۵
انتقال تجارب موفق ایران در مبارزه با کرونا به افغانستان
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر قاسم جان بابایی عصر دیروز در دیدار با دکتر وحیداله مجروح معاون سلامت وزارت صحه عامه افعانستان اعلام کرد: ایران تجارب ارزنده‌ای در راه مبارزه با کرونا به دست آورده است.
وی افزود: برای مقابله با این بیماری در ایران، بیمارستان های معین کرونا را در هر استان مشخص و تعداد کافی تخت‌ بیمارستانی متناسب با شرایط هر منطقه، در تمام کشور آماده کرده ایم.
معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه ما در زمینه بهره‌مندی از ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی، تجربیات بسیار خوبی را دارا هستیم گفت:  تشخیص به موقع بیماران در جهت کاهش بار مراجعات با بهره گیری از سیستم بهداشت، مدیریت بیماری متناسب با ظرفیت زیرساخت ها و نیز بهره گیری از اساتید حاذق و برجسته در کمیته علمی جهت تدوین پروتکل درمانی متناسب با دانش روز دنیا، از جمله اقدامات موفق و موثری است که در راه مبارزه با این بیماری به کار گرفته ایم.
وی با اشاره به آموزش های تخصصی و به روز ارائه شده گفت: وبینار های آموزشی میان دانشگاه های علوم پزشکی بزرگ و کوچک استان های کشور برگزار و از حضور متخصصین و اساتید برجسته جهت ارتقای دانش و مهارت کادر درمان از طریق این وبینارها بهره برده ایم.
دکتر جان بابایی افزود: ما آماده‌ایم تا تجارب خود در کاهش مرگ‌ و میر بیماران کووید ۱۹ و کنترل این بیماری را از طریق برگزاری وبینار و در اختیار گذاشتن پروتکل ها و کلینیکال passway که برگرفته از دانش روز دنیاست در اختیار کشور افعانستان قرار دهیم.
معاون سلامت وزارت صحه عامه افعانستان نیز بیان کرد: ایران دستاورد‌های خوبی در مبارزه با کرونا کسب کرده، پیشنهاد ما این است که جلسات مشترکی بین متخصصان دو کشور برای تبادل اطلاعات در زمینه مدیریت کرونا برگزار شود، تا  امکان اشتراک‌گذاری تجارب بین دو کشور فراهم شود. قطعا همکاری دو کشور موجب کاهش سطح بار این بیماری در منطقه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha