کد خبر: انتقال-بیمار-۵۹-ساله-روستایی-در-سرمای-ص
۶ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۵۹
انتقال بیمار ۵۹ ساله روستایی در سرمای صفر درجه به مرکز درمانی رودبار

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان؛ سیاوش غلامی ضمن اعلام این خبر گفت: روز گذشته 5 دی ماه، در ساعت ۱۹:۲۰ دقیقه گزارشی مبنی بر وخامت حال یک زن ۵۹ ساله اهل روستای ناوه بخش عمارلو شهرستان رودبار به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری (EOC) جمعیت هلال احمر استان گیلان اعلام شد.

غلامی با اشاره به امدادرسانی نجاتگران هلال احمر افزود: پس از دریافت گزارش  به سرعت یک تیم عملیاتی از جمعیت هلال احمر رودبار با توجه به سخت گذر بودن محور کوهستانی روستای ناوه با فاصله ۸۷ کیلومتری از مرکز شهرستان و شرایط سخت آب و هوایی به محل مورد نظر اعزام شدند.

مدیرعامل هلال احمر گیلان با اشاره به نحوه امدادرسانی نجاتگران هلال احمر اظهار کرد: با توجه به وخامت حال بیمار با علائم تنگی نفس، فشار خون بالا و ناراحتی قلبی، تیم عملیاتی هلال احمر اقداماتی همچون اکسیژن تراپی، کنترل فشار خون و اقدامات لازم و اولیه امدادی فرد مورد نظر انجام داده و پس از آن با شرایط اقلیمی و بارش برف سنگین در منطقه کوهستانی مذکور با حدود ۱۵ کیلومتر پیاده روی در شرایط برفی، بیمار را به مرکز درمانی این شهرستان انتقال دادند.

غلامی ضمن اشاره به پاسخگویی شبانه روزی ندای امداد گفت: تلفن ۱۱۲ (ندای امداد) به صورت شبانه روز، آماده دریافت گزارشات حوادث احتمالی از سوی مردم است.

گفتنی است؛ ناوه، روستایی از توابع بخش عمارلو شهرستان رودبار در استان گیلان است که با مرکز استان ۸۷ کیومتر فاصله داشته و بر اساس آخرین سرشماری، حدود ۵۰ خانوار در آن اسکان دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha