کد خبر: انتقادات-شدید-مجله-scientific-american-آمریکا-از-ترامپ
۲۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۱۱
انتقادات شدید مجله Scientific American آمریکا از ترامپ
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، مجله Scientific American روز سه شنبه از جو بایدن حمایت کرد، این اولین حمایت از نامزد ریاست جمهوری در تاریخ 175 ساله این مجله است. این مجله ترامپ را بسیار مورد انتقاد قرار داد. سردبیران آن اظهار داشتند که آن‌ها مجبور هستند که این کار را انجام دهند زیرا رئیس جمهور ترامپ رد مستند علم، از تغییر آب و هوا گرفته تا ویروس کرونا، باعث مرگ ده‌ها هزار زندگی آمریکایی شده است. سردبیران نوشتند: همه‌‍‌گیری هر ملت و نظامی را تحت فشار قرار می‌دهد، اما رد شواهد و اقدامات بهداشت عمومی توسط ترامپ در ایالات متحده فاجعه بار بوده است. در ماه‌های ژانویه و فوریه بارها به او در مورد بیماری هشدار داده شد، اما هنوز یک استراتژی ملی برای تهیه تجهیزات محافظتی، آزمایش ویروس کرونا یا رهنمودهای صحیح بهداشتی تدوین نکرد. آن‌ها ادامه دادند: ترامپ به دروغ ادعا کرد که هرکسی که یک آزمایش کروناویروس بخواهد می‌تواند یک آزمایش را بدست آورد. این در ماه مارس غیر واقعی بود و در تابستان نیز غیر واقعی بود. ترامپ با 25 میلیارد دلار برای افزایش آزمایش و ردیابی که از اواخر ماه ژوئیه در یک لایحه امداد همه‌گیر بود، مخالفت کرد. این لغزش‌ها باعث شیوع بیماری در کشور می‌شود. به ویژه در جوامع بسیار آسیب پذیر که شامل افراد رنگین پوست می‌شوند، جایی که مرگ و میرها به طور نامتناسبی نسبت به بقیه مردم افزایش می‌یابد.

مجله Scientific American در برابر ترامپ و حمایت آن از بایدن

این مجله ماهانه با تیراژ 3.5 میلیون متعلق به Springer Nature، یک شرکت بین‌المللی انتشارات آکادمیک و علمی است. ترامپ در برابر بایدن طبق داده‌های دانشگاه جان هاپکینز، بیش از 195000 (صد و نود و پنج هزار) آمریکایی در اثر عوارض مربوط به COVID-19 جان خود را از دست داده‌اند و بیش از 6.5 میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند. سردبیران مجله افشاگری‌های کتاب جدید باب وودوارد، خشم (Rage) را که رئیس جمهور آگاهانه آمریکایی‌ها را در مورد خطرات COVID-19 گمراه کرده بود، مورد استفاده قرار دادند. سردبیران نوشتند: ترامپ بارها و بارها به مردم در مورد تهدید مرگبار بیماری دروغ گفت و گفت این یک نگرانی جدی نیست و این بیماری مانند آنفولانزا است وقتی که می‌دانست کشنده‌تر و بسیار سریع‌تر انتقال می‌یابد. دروغ‌های ترامپ مردم را ترغیب به انجام رفتارهای پرخطر، گسترش ویروس بیش‌تر  و اختلافی را بین آمریکایی‌هایی که تهدید را جدی می‌گیرند و کسانی که دروغ‌های ترامپ را باور دارند، ایجاد کرده است. آن‌ها همچنین از یادداشت کاخ سفید در حمله به دکتر آنتونی فاوسی، پزشک برجسته بیماری‌های عفونی کشور و عضو گروه ویژه کروناویروس انتقاد کردند و آن را اقدامی حقیر برای ایجاد بی‌اعتمادی بیش‌تر خواندند.

رد علم توسط دونالد‌ترامپ تنها به کووید-19 محدود نمی‌شود!

سردبیران خاطر نشان كردند كه رد علم نوسط ترامپ فراتر از COVID-19 است. ترامپ در برابر بایدن آن‌ها نوشتند: او بارها تلاش كرده است كه از شر قانون مراقبت مقرون به صرفه خلاص شود در حالی كه هیچ گزینه دیگری ارائه نمی‌دهد. پیشنهادات رئیس جمهور برای کاهش میلیاردها دلار از بودجه مؤسسه‌های ملی بهداشت، بنیاد ملی علوم و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها خطر ابتلا به بیماری‌های جدید را بیش‌تر کرده و دوباره ما را در خطر قرار می‌دهد. و ترامپ آمادگی های ایالات متحده برای تغییر آب و هوا را با مشکل روبرو کرده است، به دروغ ادعا می‌کند چنین چیزی (تغییرات آب و هوا) وجود ندارد و از توافق نامه‌های بین المللی برای کاهش آن خارج شده است. این تأیید یک روز پس از آن منتشر شد که ترامپ  با ملاقات با مقامات کالیفرنیا در مورد آتش سوزی فاجعه بار این ایالت، گرم شدن کره زمین را به عنوان یک مسئله رد کرد و گفت: این شروع به سردتر شدن می‌کند. درست همانند پیش بینی او در ابتدای همه‌گیری COVID-19 که می‌گفت ویروس به خودی خود ناپدید می‌شود. در مقابل، بایدن با برنامه‌هایی برای كنترل COVID-19، بهبود مراقبت‌های بهداشتی، كاهش انتشار كربن و بازیابی نقش علم قانونی در سیاست‌گذاری آماده شده است. بایدن او درخواست تخصص در این زمینه‌ها می‌کند و دانش را به پیشنهادهای سیاستی محکم تبدیل کرده است. این مجله در توییتی افزود: انتخابات 2020 به معنای واقعی کلمه مسئله مرگ و زندگی است. ما از شما می‌خواهیم به سلامتی، علم و جو بایدن برای ریاست جمهوری رأی دهید.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha