کد خبر: انتظار-مردم-از-مجلس،-شفافیت-در-عمل،-وظا
۲۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۲۲

به گزارش گروه سیاسی  خبرگزاری  سلامت به نقل از خانه ملت، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در نشست علنی امروز (دوشنبه ۲۰ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با عرض تبریک به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا، دهه فجر سرآغاز طلوع خورشید اسلام و مقطع رهایی‌ ملت ایران و بخشی از تاریخ ما است که گذشته را از آینده جدا کرده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در ظلمت شب، جولان تاریکی، طاغوت و سکوت سرد زمستان، ناگهان این انقلاب خمینی بود که سپیده‌دم طلوع فجر را از مشرق رسیدن قرار گرفت و فرار رسیدن بهار عدالت‌گستر را نوید داد که و الفجر و لیال عشر. در حقیقت قیام امام روح‌الله با همراهی مردم ایران، منادی بیدارباش بشریت برای استقبال از خورشید ولایت عظما بود که خود فرمود این رشادت‌ها همه از سحر شهیدان بود و ما منتظر رویت خورشید هستیم.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: آغاز عصر امام روح الله آغازی بر پایان شب پرالتهاب و مژده فرا رسیدن مطلع‌الفجر و ورود مستضعفان جهان به دوره بین‌الطلوعین تاریخ برای درک مطلع‌الشمس به رهبری خامنه‌ای است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بی‌شک این زمزمه شهدای انقلاب است که با وقوع انقلاب اسلامی و ظهور انسان کاملی چون امام، بشر وارد عهدی تاریخی و جدید شده است؛ عصر رجعت بشریت به معنویت و اخلاق و توحید، عصری که به انقلاب جهانی امام عصر (عج) و ظهور دولت پایدار حق منتهی خواهد شد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: آری دولت پایدار حق فرا می‌رسد و انقلاب اسلامی ما فریاد عملی انتظار موعود بود، اینک نه تنها از ایران و این فریاد در سال‌های اخیر از لبنان، عراق تا یمن و کشمیر تا نیجریه، بحرین تا آذربایجان و فلسطین به گوش می‌رسد.

وی افزود: این بینش به انقلاب اسلامی که دهه فجر نماد تقنینی آن است به طور قطع از جنس نگرش انحرافی تاریخ‌نگاری هگلی نیست بلکه این نگاه از جنس تاریخ آگاهی و در نسبت با موعدگرایی تعریف می‌شود زیرا که معتقدیم انقلاب اسلامی زمینه‌ساز پدیده یکتا در افق تحولات آینده جهان است که مژده ظهور آن یکتا را به امام جبهه مقاومت و رهبر انقلاب بزرگ جهان اسلام و انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا و آمریکا داده است.

قاضی زاده هاشمی افزود: همان که خط بشارت استقبال از خورشید ولایت عظمی در گام دوم انقلاب را به جوانان خویش الهام کرد و به پیروی از خمینی کبیر فرمود دشمن بزرگ انقلاب اسلامی یعنی آمریکای فرعوت صفت اکنون لب گودال است و در مسیر تحولات آینده جهان عنقریب مانند تایتانیک غرق خواهد شد و می‌بیبنید همین ابتدا جناب جو اعتراف می‌کند که دیگر آمریکا نمی‌تواند در عرصه‌های جهانی حاضر باشد؛ امام از منظر تحولات اجتماعی جزو معدود رجال الهی بود که توانست ملت میلیونی را در تاریخ به میدان دین بیاورد و با سلطنت بر دل‌های مردم دلداده ایران سلطه ظلم پهلوی را ساقط کند، او توانست در سپهر گفتمان جدیدی که به ایران و جهان بر مبنای مکتب اهل بیت پیامبر (ص) معرفی کرد نقش مردم در حاکمیت را منطبق با ولایت بازآفرینی کند و با منش مردم‌داری این اقیانوس عظیم را برای ساخت ساختاری جدید و بی‌سابقه در نظامات سیاسی دنیا به تلاطم درآورد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امام با مردم قیام کرد و با ایمان به ظرفیت مردم از مدل جدید از رابطه عمیق با مردم را در دنیای معاصر رونمایی کرد که استقبال شگفت‌انگیز و بی سابقه و میلیونی 12 بهمن نماد این مدل حکومت مردم پایه شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: انقلاب را باید مرهون فداکاری و محصول قدرت مردم دانست و وعده الهی یدالله من الجماعه؛ در واقع می‌توان ادعا کرد نسخه واقعی مردم‌سالاری و نه مدل جعلی و آمریکایی آن پس از پیروزی انقلاب آن هم در پرتو رابطه حضرت امام با امت شکل گرفت که این خود یکی از دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی است.

وی گفت: احیای معنویت اخلاق در جامعه رو به ابتذال پهلوی آن هم به کمک اراده و خواست خود ملت، احیای حفظ استقلال طلبی و عزت‌طلبی و ظلم ‌ستیزی با زنده کردن نهضت کربلا، عشق عاشورا در دل‌های مردم، احیای روحیه مستضعف‌نوازی و محرومیت‌زدایی با پرچم عدالت‌خواهی با مدل سازماندهی خدمات اجتماعی و به دست خود مردم و نیروهای مردمی از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی در گام اول است که اکنون به عنوان مدل‌های تمدن‌ساز در مرحله خودسازی و جامعه‌پردازی گام دوم قابل توصیه و تکمیل است.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: اکنون که بیش از 4 دهه از پیروزی انقلاب و مرحله تأسیس نظام اسلامی می‌گذرد و ما شاهد فراز و فرودهایی در حرکت پرصلابت جمهوری اسلامی در مسیر چهل و اندی ساله تحقق اهداف خود هستیم، نشانه‌ها و نوسانات نبض جمهوری اسلامی به ویژه در سال‌های اخیر از ضرورت یک حرکت جدید و کاملاً جهان محور برای تحول عظیم در نظام مدیریت کشور با ما سخن می‌گوید. اینجا سخن از تحول عظیم در گام دوم انقلاب است که بیان آن در متن بیانیه گام دوم و خط مستقیم آن به دست خط امام (ره) امت و رهبر انقلاب صادر شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز بیش از دو سال از صدور راهبرد رهبری در ورود به گام دوم انقلاب گذشته است؛ راهبردی که مخاطب اصلی آن جوانان متعهد ایران و پیشران آن حلقه‌های میانی جوانان نخبه کشور و جوانان دارای ذهن فعال و زبان گویا در اقصی نقاط کشور هستند، امروز لازمه استمرار حرکت انقلاب اسلامی ایمان عملی به راهبرد رهبری و گام برداشتن در مسیر گام دوم و زمینه سازی برای ورود جوانان به مدیریت ارشد کشور است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی خستگان مانند لوکوموتیو خسته و پوسیده هنوز در اتمسفر گذشته تنفس می‌کنند و در مقابل فرمان فرمانده کل قوا تن به تحول در ساختارهای کشور نمی‌دهند البته ایراد از ساختارها نیست بلکه از عادت است و ایراد از مدیریت ناکارآمد غیرعقلانی است که نمی‌خواهد اوضاع تغییر یابد.

وی خطاب به نمایندگان بیان کرد: نمایندگان در جریان هستند که گام دوم انقلاب باید فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی را رقم بزند و در این مسیر رسالت مجلس یازدهم و نمایندگان ملت بسیار سنگین و راهبردی است، در واقع ریل‌گذاری این مسیر به عهده مجلس و نمایندگان است، مجلس یازدهم از سویی پشتوانه تجربه 10 مجلس طی شده را دارد و از سویی به عنوان اولین مجلس گام دوم باید تغییر نهادی در حکمرانی کشور را از خود شروع کند و همچنین جهت و رفتار دولت‌های گام دوم را اصلاح کند.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: انتظار مردم از مجلس امید و انتظار شفافیت در عمل، وظایف تفنینی و نظارتی است و امیدواریم با اراده قوی نمایندگان طرح شفافیت آراء را که مطالبه مردمی است به تصویب برسانیم تا مجلس در پیشگاه مردم سرزنش نشود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون حدود یک سال است که از پیدایش ورود منحوس کرونا می‌گذرد و مردم با این بیماری پیچیده دست و پنجه نرم می‌کنند، همکاران ما هم در خانواده بزرگ بهداشت و درمان از جان و دل به میدان فداکاری برای سلامت مردم آمده‌اند تا جان خود را سپر سلامتی مردم کنند، در این رابطه به روح شهدای جامعه پزشکی درود می‌فرستیم و ضمن عرض خداقوت به فعالان جان بر کف مدافعان سلامت عرض ارادت و مراتب حق‌شناسی را به ساحت آنها تقدیم می‌کنیم. هر چند که اگر در فرآیند تولید واکسن داخلی فرصت‌سوزی نمی‌شد شاید قبل از وارد شدن به فصل بهار زودتر به تولید واکسن داخلی می‌رسیدیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: مطلع شدیم والده جناب جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات به رحمت ایزدی پیوستند، این مصیبت وارده را به ایشان و خانواده محترم‌شان تسلیت عرض می‌کنیم و برای آن مرحومه طلب مغفرت و برای بازماندگان صبر از خداوند متعال مسئلت داریم.

وی گفت: امروز 20 بهمن روزی است که مردم بختیاری در تهران حاضر شدند و به محضر امام رسیدند و ابراز انزجار از بختیار نخست وزیر وقت می‌کنند، حضرت امام (ره) در این زمینه جمله‌ای بیان کردند مبنی بر اینکه آمدن مردم چهارمحال و بختیاری به تهران برای اعلام بیزاری از بختیار بسیار مهم است، ممکن است مردم مشهد و تبریز هم بیایند و از ایشان ابراز بیزاری کنند اما خیلی فرق می‌کند که مردم بختیاری بیایند و از یک فرد شاخص بختیاری که در مقابل انقلاب و امام قرار گرفته است، ابراز بیزاری کنند البته همه اقوام و قومیت‌ها، ملت بزرگ ایران، بصیرت و آگاهی و دفاع را از انقلاب اسلامی داشتند به ویژه مردم شریف و غیور بختیاری که هم در پیروزی انقلاب و هم در عرصه جنگ و دفاع مقدس آن را به خوبی نشان دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha