کد خبر: انتظار-بیماران-کرونایی-برای-خالی-شدن-ت
۱۳ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۵۸
انتظار بیماران کرونایی برای خالی شدن تخت در حیاط بیمارستان‌ها!

دکتر زهرا عبدی متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به فوت بیماران مبتلا به کووید 19 اظهار داشت: ما با اطمینان نمی‌توانیم بگوییم که این مریض‌ها بدون داشتن بیماری‌های زمینه‌ای فوت کرده‌اند.

وی افزود: در ماه‌های گذشته بسیاری از پزشکان ایمونولوژیست گزارشی در خصوص علت فوت بسیاری از مبتلایان جوان که بیماری زمینه‌ای هم نداشتند ارائه دادند مبنی بر اینکه کووید 19 باعث شده بسیاری از بیماری‌های زمینه‌ای که تاکنون در افراد شناخته نشده بوده، شناخته شود.

مشکلات نهفته در سیستم ایمنی بدن

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: در حال حاضر همکاران ایمونولوژیست زمانی برای بررسی بیماران ندارند اما کسانی که در گذشته بررسی های ایمونولوژی انجام داده بودند متوجه شدند افرادی که بیماری های زمینه ای نداشتند و بعد از ابتلا به کرونا فوت شدند در پاسخ دهی سیستم ایمنی بدن دچار مشکلات نهفته بودند که بعد از ابتلا به این بیماری بروز کرده است.

عبدی تاکید کرد: شاهدیم که بسیاری از بیماران بدون داشتن بیماری های دیابت، فشارخون، بیماری قلبی، چاقی و سن پایین فوت می کنند که دلیل آن شاید نهفته بودن بیماری نقص ایمنی بوده باشد.

وی با اشاره به اینکه نقص ایمنی با بیماری های ویروسی شعله ور می شود، بیان داشت: هر بیماری که دچار نقص ایمنی باشد با ابتلا به کووید 19 دچار مشکلات زیادی می شود.

تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به نبودن تخت خالی در برخی بیمارستان ها برای بستری بیماران مبتلا به کووید 19 گفت: در حال حاضر همه بیمارستان های دولتی همه بخش های خود را تعطیل کرده اند و فقط بیماران مبتلا به کرونا را پذیرش می کنند.

عبدی تصریح کرد: حتی در آی سی یو های کشور هم که بیماران جراحی شده بستری می شدند، در حال حاضر فقط به بیماران کرونایی اختصاص داده می شود.

وی به تعطیل شدن جراحی های غیراورژانسی در کشور اشاره کرد و افزود: همه تخت‌های بیمارستان‌های دولتی مختص داخلی، جراحی و آی سی یو فقط به کرونا اختصاص داده شده است.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری بیان کرد: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان هم اکنون پذیرش بیماران با مشکل مواجه شده است و به خاطر نبود تخت، بیمار باید ساعت ها در حیاط بیمارستان و یا کلینیک به امید خالی شدن یک تخت برای بستری شدن بماند.

عبدی با بیان اینکه اگر مردم پیشگیری نکنند شرایط بدتر از الان خواهد شد، گفت: تا زمانی که مردم بیماری کووید 19 را جدی نگیرند وضعیت تغییری نخواهد کرد، برای کنترل بیماری مردم باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha