کد خبر: انتخابات-میان‌دوره‌ای-جورجیا؛-دموک
۱۷ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۰۱
انتخابات میان‌دوره‌ای جورجیا؛ دموکرات‌ها در آستانه کنترل سنای آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از  العالم ، انتخابات میاندوره‌ای ایالت جورجیا برای برگزیدن دو سناتور جدید سنای آمریکا روز سه‌شنبه برگزار شد.

نتیجه انتخابات جورجیا می‌تواند ترکیب اکثریت این مجلس را تغییر دهد. هم اکنون جمهوری‌خواهان ۵۰ کرسی و دموکرات‌ها ۴۸ کرسی از ۱۰۰ کرسی سنا را در اختیار دارند. نتیجه این انتخابات تاثیر مهمی بر سیاست‌های دولت آینده آمریکا خواهد داشت. در صورت پیروزی نامزدهای دموکرات در جورجیا، هر دو حزب در سنا ۵۰ کرسی خواهند داشت اما معاون جو بایدن، کاملا هریس، با رأی خود می‌تواند برتری را به اردوگاه دموکرات‌ها بیاورد.

در انتخابات روز سه شنبه، دیوید پردو و کلی لوفلر، دو سناتور جمهوری‌خواه تلاش می‌کنند کرسی خود را در مجلس سنا حفظ کنند. در مقابل جان اوسوف، کارگردان فیلم‌های مستند و رافائل وارنوک، کشیش یکی از کلیساهای تاریخی سیاهپوستان در شهر آتلانتا از سوی حزب دمکرات نامزد شده‌اند.

هم اکنون با شمارش۹۷ درصد آرا در ایالت جورجیا نامزدهای حزب جمهوری‌خواه و دموکرات رقابت بسیار نزدیکی دارند.

دیوید پردو هم اکنون با دو میلیون و ۱۸۹ هزار رای، و با اختلاف کمتر از دو هزار رای از جان اوسوف جلوتر است.

رافائل وارنوک نیز با اختلاف ۲۰ هزار رای از کلی لو فر پیشی گرفته است.

شبکه ان بی سی می‌گوید به دلیل رقابت نزدیک نامزدها در این انتخابات قادر نیست نتیجه نهایی را پیش‌بینی کند.

در همین حال، این شبکه اضافه کرده است، میزان مشارکت رای‌دهندگان جمهوریخواه در این انتخابات ایالت جورجیا نسبت به انتخابات سراسری ماه نوامبر کمی کاهش داشته است.

با این حال در یکی از حوزه‌های انتخاباتی در شهر آتلانتا که دموکرات‌ها در آن از حمایت گسترده‌ای برخوردارند، هنوز ۵ درصد آرای پستی شمرده نشده است.

از آنجایی که نامزدها در دور اول رای‌گيری که در نوامبر برگزار شد حداقل ۵۰ درصد از آرا را به دست نیاوردند، طبق قوانین انتخاباتی ایالت جورجیا انتخابات به دور دوم کشیده شد.

با توجه به پیروزی جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا در انتخابات ماه نوامبر هم اکنون او برای پیشبرد برنامه‌های خود نیازمند حمایت اکثریت سنا است.

در صورتی که جمهوری‌خواهان بتوانند حتی یکی از دو کرسی جورجیا را حفظ کنند، این قدرت را خواهند داشت که بر سیاست‌های جو بایدن طی دو سال آینده تاثیر بگذارند.

گفته می‌شود احتمالا نتیجه نهایی انتخابات تا ظهر چهارشنبه مشخص خواهد شد.

دونالد ترامپ روز دوشنبه برای حمایت از دو نامزد جمهوری‌خواه به ایالت جورجیا رفت و در تجمع انتخاباتی در این ایالت شرکت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha