کد خبر: امیر-کربلایی‌زاده-دوست-دارم-در-شرایط
۷ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۲۰
امیر کربلایی‌زاده: دوست دارم در شرایط سخت کننی مردم را بخندانم

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی برنامه «نوروزترین نوروز»، دهمین قسمت از برنامه «نوروزترین نوروز» با میزبانی وحید رونقی و زینب پورابراهیم جمعه 6 فروردین ماه روی آنتن شبکه پنج سیما رفت.

امیرکربلایی‌زاده در این برنامه عنوان کرد: فعالیت حرفه‌ای خودم را از سال 76 و در تئاتر شهر آغاز کردم اما به صورت غیرحرفه‌ای اولین جایزه ام را در سال 69 در دوران تحصیل دریافت کردم. اولین کارگردان تئاتر  حرفه ای من خانم شهره لرستانی بودند.

او در ادامه با تبریک روز هنرهای نمایشی گفت: سال 99 یکی از بدترین سال‌ها برای فعالان عرصه نمایش بود و امیدوارم امسال هر چه زودتر این بیماری شرش را کم کرده و دوباره سالن های تئاتر  از مخاطب پر شود.

کربلایی‌زاده بیان کرد: مردم بیشتر مرا با استندآپ کمدی و کارهای طنز می‌شناسند اما من جوایز زیادی در تئاتر  برای کارهای جدی گرفتم. در سال 90 در یک اجرا با استندآپ کمدی آشنا شدم و فهمیدم که ما بعد از انقلاب استندآپ کمدی به صورت حرفه ای نداشتیم. بعد از تحقیقات زیاد برای اولین بار یک استندآپ کمدی در یک کافه و حدود یک ساعت اجرا کردم. در مرکز هنرهای نمایشی در آن زمان مجوزی برای استندآپ کمدی وجود نداشت.

او ادامه داد: هر انسانی دوست دارد که دیده شود و من از کودکی و برای دیده شدن، هنرهای نمایشی را انتخاب کردم. برایم لذت بخش بود که دیگران مرا در نقش‌هایی که بازی می‌کردم می‌پذیرفتند و مورد تشویق قرار می‌دادند. ما در برحه ای از زمان قرار داریم که به دلیل شرایط اقتصادی و شرایطی که این روزها کل دنیا با آن درگیر است، حال خوبی نداریم و به همین دلیل من دوست دارم در این زمان کوتاهی که در اختیارم قرار می‌گیرد، مردم را بخندانم.

این کمدین بیان کرد: هنر استندآپ کمدی این است که بتوانی تلخ ترین موضوعات را با لبخند ارائه دهی تا مردم هم با تو همراه شوند و برای چند لحظه به مشکلات خود از دریچه دیگری نگاه کنند. افتخار می‌کنم که به عنوان یک تئاتری جزو کسانی هستم که توانسته یکی از بنیانگذاران استندآپ کمدی در ایران باشد. خوشحالم که دیگر چند سالی است که به جای مسخره کردن قومیت‌ها در کشور و خندیدن به آنها مردم به استندآپ کمدی می‌خندند.

او در ادامه گفت: اکنون مهم ترین فرد زندگی‌ام پسر یک ساله‌ام است چون هر بار که به او نگاه می کنم بیشتر حس زندگی و زندگی کردن در من جاری می‌شود. سعی می‌کنم که در خانه هم خنده رو باشم اما تنها جایی که می توانم خودم باشم در خانه است و قرار نیست که همیشه بخندم و لبخند داشته باشم.

این بازیگر یکی از سخت ترین لحظه های زندگی‌اش را زمان فوت پدرش دانست و گفت: این اتفاق همزمان شد با اجرای من در برنامه «خندوانه» و این موقعیت واقعا برایم غیر قابل باور و سخت بود. از طرفی من یک نمایش کمدی در سالن حافظ داشتم که با روزهای از دست دادن همزمان پدرم بود و من این اجراها را روی صحنه می‌رفتم.

او اظهار کرد: پدرم خبر نداشت که من کار تئاتر انجام می‌دهم و فکر می‌کرد که مهندس هستم و در شرکت کار می‌کنم اما یک بار یکی از برنامه های مرا که از شبکه چهار پخش می شد دیده بود و وقتی به خانه رسیدم و با هم صحبت کردیم تازه فهمید که من کار تئاتر  و صحنه انجام می‌دهم.

کربلایی‌زاده در پایان گفت: اولین کتاب استندآپ کمدی مولف ایرانی را به چاپ رساندم با نام «وایستا بخند بیندیش» که به هنر آستندآپ می‌پردازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha