کد خبر: امکان-فراهم-کردن-زیر-ساخت-و-پمپ-آب-در-اه
۱۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۱۱
امکان فراهم کردن زیر ساخت و پمپ آب در اهواز وجود ندارد!

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت  به نقل از تینا نادری روابط عمومی برنامه صبحگاهی «در انتهای الوند»، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفت: شرایط اقلیمی تغییر کرده و باران های تندری برای استان مرتب تکرار می شود. از سال گذشته که از خشکسالی خارج شده‌ایم شرایط به این شکل ادامه داشته و حجم زیادی بارش در مدت کوتاهی رخ داده است. به طور مثال حجم بارش در  شهرستان ماهشهر به طور متوسط 66 میلی متر بود.

 وی افزود:در بارش اخیر 170 میلی متر بارش ثبت شده که بیشتر از متوسط یک سال است. اهواز هم روز یکشنبه از ساعت 1 تا 4 بعد از ظهر 54 میلی‌متر بارش داشته است. با توجه به اینکه اهواز شهرمسطحی محسوب می‌شود و شیب ندارد امکان انتقال آب باید با زیر ساخت‌ها و همراه با انرژی و دستکاه پمپ باشد که در اهواز وجود ندارد. طبق قانون، جمع‌آوری آب‌های سطحی وظیفه شهرداری است اما رقمی که برای ایجاد این زیر ساخت نیاز است بالای 10 الی 12 میلیارد است که از عهده شهرداری خارج است.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: با اقداماتی که برای بخش فاضلاب در حال انجام است ظرف 3 سال آینده شرایط بهتر خواهد شد و امکان دفع آب‌های سطحی نیز در آن شبکه به وجود می‌آید. در حد بضاعت استانی طرح ضربتی را با کمک امام جمعه و شورای شهر اهواز و سایر مسئولین منطقه‌ای اجرا کردیم و تا الان 70% به بهره برداری رسیده است.

برنامه در انتهای الوند به تهیه‌کنندگی امیرحسین آذر، کارگردانی مسعود مرعشی و با اجرای نجمه جودکی، حامد مهربانی و مجید یحیایی از حدود ساعت ۷:۲۰ صبح  از شنبه تا چهارشنبه روی آنتن شبکه دوسیما می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha