کد خبر: امکان-تعطیلی-مترو-و-حمل-و-نقل-عمومی-وجود
۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۳۷

به گزارش خبرنگار شهری طبنا (خبرگزاری سلامت) رضا کرمی محمدی عصر امروز در نشست خبری مجازی خود با اشاره به اقدامات این سازمان در خصوص مقابله با کرونا ویروس اظهار داشت: اقدامات در پنج بخش مهم انجام شده است.

وی با بیان اینکه با تشکیل کارگروه اقدامات عمیق‌تر و اساسی تری انجام شده است، افزود: در هر کدام از کارگروه‌ها نیاز مقابله با کروناویروس مد نظر قرار گرفته شده است.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ادامه با تاکید بر اینکه پیش بینی شده این ویروس حداقل سه ماه در کشور فعال باشد، گفت: کارگروه مالی و پشتیبانی برنامه ریزی های ممکن را در این خصوص خواهد داشت. تلاش های بسیاری در این کارگروه ها انجام شده تا علاوه بر اینها بحث پشتیبانی لجستیک وزارت بهداشت را داشته باشیم.

کرمی محمدی اضافه کرد: ستاد کمک کرده تا اقلام مورد نیاز تامین و در اختیار دوستان در شهرداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه همچنان هم پیگیر این هستیم تا بتوانیم اقلام مورد نیاز بیشتری تامین کنیم، عنوان کرد: به مدت حداقل 3 ماه اقلام مورد نیاز تامین شده و مردم نگرانی در این خصوص نخواهند داشت.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه بحث محدود سازی ترددهای موجود در شهر تهران مطرح است، تاکید کرد: شاید در ستاد بحران به این نقطه برسیم که مترو و حمل و نقل عمومی را تعطیل کنیم.

کرمی محمدی گفت: باید یادمان باشد که اگر تعداد مبتلایان بالا برود مجبوریم از طریق امکانات لجستیک به وزارت بهداشت کمک کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای کاهش حمل و نقل عمومی تصمیمی گرفته شده است، بیان کرد: هنوز تصمیمی گرفته نشده است اما یک صحبت هایی شده که در نهایت استانداری تهران باید این موضوع را اعلام کند.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به موضوعات مطرح شده در خصوص اینکه وزارت بهداشت تمایلی برای استفاده سوله های بحران ندارد و گویا این نیاز مرتفع شده است، تاکید کرد: وزارت بهداشت براساس نامه نگاری های انجام شده از ما درخواست داشت تا از سوله های بحران استفاده کند.

کرمی محمدی در پاسخ به این سوال که آیا امکان افزایش سوله های بحران وجود دارد یا خیر، گفت: افزایش تعداد سوله ها بعید است زیرا مکان های بهتری برای اسکان بیماران داریم و سازمان های دیگری مانند ارتش بخش هایی را برای بیماران اختصاص داده است.

وی ادامه داد: براساس درخواست وزارت بهداشت تعدادی از سوله های مدیریت بحران تخلیه شده و تجهیز شده تا وزارت بهداشت برای نگهداری بیماران در دوره نقاهت از آن استفاده کند. البته تا امروز از سوله ها استفاده نشده اما احتمالا ظرف چند روز آینده از اولین سوله استفاده خواهد شد.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شاید شهروندان رضایتی برای تغییر کاربری سوله های بحران نداشته باشند، تصریح کرد: از ابتدا در خواست وزارت بهداشت مطرح شد و با بررسی 115 سوله موجود آنهایی که از مناطق مسکونی دور بودند انتخاب شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha