به گزارش گروه اجتماعی طبنا(خبرگزاری سلامت)، جمالی نژاد در تشریح تخلفات انجام شده در سطح مدیریت شهری، شوراها و شهرداریها گفت: قطعا شوراها وقتی میتوانند موفق، نقش آفرین و تاثیرگذار باشند که نظام و سازمان ارگانیک درستی داشته باشند همانند بدن انسان که سلولها در کنار هم قرار میگیرند و بافتها را تشکیل میدهند؛ بافتها دستگاه و اندام و نهایتا بدن انسان شکل میگیرد و اگر همه موارد به خوبی کنار هم قرار نگیرند و ارتباط سیستماتیکی نداشته باشند بدن انسان به درستی کار نخواهد کرد؛ شوراها نیز با قرارگیری کنار یکدیگر به شکلی صحیح و همراستا و منسجم نقش آفرین خواهند بود.
وی افزود: شوراهای روستا، شهر، بخش، شهرستان، استان و نهایتا شورای عالی استانها به عنوان بالاترین نهاد شورایی کشور که ظرفیت ارائه طرح را دارد، نیازمند آموزش هستند و این آموزش باید قبل، حین و بعد انتخابات شوراها وجود داشته باشد. باید افرادی که قصد ورود به حوزه شوراها را دارند با وظایف و قانون و حدود شوراها آشنا باشند.
وی ادامه داد: در جامعه شورایی کشور با جمعیت بیش از ۱۲۰ هزار نفر عضو روبرو هستیم هرچند که حتی یک تخلف برای ما زیاد است اما تاحدی نسبت به جامعه آماری ما تخلفات اندک بوده است، در حقیقت در حدود ۰.۱ درصد برای سلب عضویتها بوده؛ با این حال باید نظارتها به شکلی دقیق تر و جدی تر پیگیری و اعمال شود. وزیر کشور نیز بر اعمال جدی تر نظارتها همواره تاکید دارند.
معاون وزیر کشور در بخش دیگری از صحبتهای خود با تاکید بر گستردگی مجموعه وزارت کشور افزود: باید نظارتهای خود را یکپارچه و سامانهای کنیم. بی تردید نظارتهای سیستمیبه صورت انفرادی امکان پذیر نیست لذا برای اولین بار در کشور و برای نظارت بیشتر بر شوراها و مصوبات آنها سامانهای نظارتی به زودی رونمایی خواهد شد.
وی درخصوص آنچه که پس از سهمیه بندی شدن بنزین با استفاده از منابع مالی این محل در حوزه ایمنی و حمل و نقل عمومیانجام شده است گفت: در کمیسیون ایمنی راههای کشور که دبیرخانه آن در وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است که در تلفات جادهای و امن کردن جادهها فعالیت میکند و موضوعات دیگر در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور به ریاست معاون وزیر کشور دنبال میشود در حقیقت در این شورا مسائل ترافیکی مختلفی که از استانها و شهرهای مختلف میآیند و موضوعاتی که توسط کمیسیونهای متناظر ارسال میشود مورد بررسی قرار میگیرد.
وی افزود: باید حمل و نقل عمومیمناسبی داشته باشیم تا شهروندان را به سمت استفاده از آن و خودداری از استفاده خودرو شخصی سوق دهیم. بیتردید مردم باید با خیال آسوده از حمل و نقل عمومیبهره بگیرند، در همین راستا در حوزه نوسازی ناوگان تاکسیرانی در طول دولت فعلی اقدامات خوبی انجام شده به شکلی که ۶۷ هزار دستگاه نوسازی شده و ۷۰ هزار تاکسی هم اسقاط شده یعنی تعدادی پس از اسقاط برای دریافت تاکسی مراجعه نکردهاند البته امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.
وی در خصوص روند نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در کشور گفت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی و تحریمها بسیاری از خودروسازان ما متاسفانه موجودی اتوبوس ندارند؛ جلسات متعددی با معاون اول رییس جمهور گذاشته شد تا روند تزریق اتوبوسهای جدید به ناوگان موجود تعیین تکلیف شود.
نظر شما