کد خبر: امضای-تفاهم-نامه-مشترک-میان-مدیریت-بحر
۱۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۵۸
امضای تفاهم نامه مشترک میان مدیریت بحران تهران و جمعیت هلال احمر

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ رضا کرمی محمدی گفت: این سند همکاری با هدف بهره‎گیری مناسب از ظرفیت پایگاه‎های پشتیبانی مدیریت بحران، ذخیره‎سازی تجهیزات و اقلام امدادی و ارائه آموزش‎های همگانی و آموزش‎های تخصصی امداد و نجات برای پاسخگویی مطلوب به سوانح محتمل در سطح شهر تهران میان سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و جمعیت هلال احمر استان تهران به امضا رسید.

کرمی محمدی افزود: همچنین این سند همکاری به منظور افزایش سطح همکاری بین سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و جمعیت هلال احمر استان تهران و سایر سازمان های مسئول در امر مدیریت بحران شهر تهران به امضا رسید.

وی همچنین برگزاری دوره‏های آموزش همگانی امداد و کمک‎های اولیه به شهروندان، اجرای برنامه‎های آموزش‎ تخصصی امداد و نجات برابر برنامه‎های مصوب جمعیت هلال احمر و مشارکت در مانورها و برنامه‎های توان‎افزایی را از دیگر مفاد این تفاهم نامه عنوان کرد.

کرمی محمدی در نشست امضای این تفاهم نامه خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر استان تهران به دلیل توانایی ها و امکاناتی که در اختیار دارد با انتظارات بسیاری رو برو است و حضور هلال احمر با وجود جمعیت گسترده و مسائل و مشکلات شهر تهران می تواند برای مردم بسیار مفید و تاثیرگذار باشد و از طرف دیگر شهرداری تهران نیز بر اساس وظیفه خود می تواند برای حضور بیشتر و موثرتر هلال احمر در داخل شهر تهران تسهیل گری ایجاد نماید.

کرمی محمدی ابراز امیدواری کرد که با عملیاتی شدن این تفاهم نامه و با همکاری دو طرف شاهد یک اقدام موثر و مفید در شهر تهران در زمینه آموزش همگانی امداد و کمک های اولیه به شهروندان و اجرای برنامه های آموزش تخصصی امداد و نجات باشیم.

وی از آمادگی پایگاه های پشتیبانی مدیریت بحران شهر تهران برای هر چه سریع تر عملیاتی شدن این تفاهم نامه خبر داد و تصریح کرد: در این پایگاه ها گروه های دیگری از جمله اورژانس تهران ، نیروهای داوطلب مردمی که برخی از آنها با نیروهای دواطلب هلال احمر یکی هستند، مستقر شده اند و حضور نیروهای هلال احمر در پایگاه های مدیریت بحران هم برای دو طرف و مهم تر از آن برای مردم سودمند است.

فتحی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران نیز در این نشست افزود: به زودی شاهد یکصدمین سالگرد تأسیس هلال احمر به عنوان یکی از قدیمی ترین نهاد های عمومی و عام المنفعه غیر دولتی خواهیم بود. یک قرن خدمت به مردم موجب جلب اعتماد عمومی به این نهاد شده است و این اعتماد عمومی یکی از سرمایه های گران قیمتی است که جمعیت هلال احمر از آن بهره مند است و عمدتا بازوی اصلی و نیروی محرکه این نهاد مردم هستند. حضور مردم چه در حوزه وقف و چه در حوزه داوطلبان، حمایت های مالی و حوزه امداد و نجات همیشه پر رنگ بوده است.

وی افزود: قانون برای این نهاد عمومی غیر دولتی وظیفه حاکمیتی تعیین کرده است که مسئولیت هلال احمر را چندین برابر می کند و هلال احمر هم باید در قبال این وظیفه حاکمیتی مطالبات خود را از دولت داشته باشد تا بتواند وظایف خود را انجام دهد و دولت نیز باید بیش از پیش به این نهاد توجه داشته و کمک کند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران تصریح کرد: ما در برابر آمادگی مردم در برابر حوادث و سوانح مسئول هستیم در حالیکه آمادگی مردم برای حوادث و مخاطرات تهران نسبتا پایین است و از طرفی هم ظرفیت ها و امکاناتی که برای افزایش آمادگی مردم در اختیار داریم از جمله اعتبارات موجود نسبت به جمعیت این شهر و خطرپذیری آن بسیار پایین است. لذا دولت باید به شهرداری تهران نیز به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی کمک کند تا بتواند نسبت به ارتقای آمادگی مردم در زمان وقوع سانحه و کاهش آسیب ها و تلفات اقدام کند./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha