کد خبر: امسال-۹۰۰-طرح-مخابراتی-در-آذربایجان‌غ
۲۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۵۸

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمدمهدی شهریاری با بیان اینکه تمام مناطق شهری استان از خدمات ارتباطی مخابرات بهره‌مند هستند، اظهار داشت: سه هزار روستای آذربایجان‌غربی نیز از این خدمات بهره می‌برند.

وی با بیان اینکه ۲۵۰ هزار خانوار در آذربایجان‌غربی از خدمات اینترنت ثابت استفاده می‌کنند، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش استفاده شهروندان از فضای مجازی، مشکلاتی در سرعت اینترنت پدید آمد که در این راستا ۴۷ هزار پورت جدید به جمع مشترکان ADSL استان و ۳۳ درصد به پهنای باند استان افزوده شد.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به کارکرد صفر ۲۳۰ هزار مشترک تلفن ثابت طی سال جاری در استان گفت: تلفن ثابت طی سال جاری در این استان ضرر ده بوده است.

وی میانگین دریافتی از هر خط ثابت را کمتر از ۶۰ هزار ریال عنوان کرد و افزود: این درحالی است که هزینه نگهداری سیم کشی هر خط تلفن سالانه حدود ۱۶۰ هزار ریال است.

وی با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای مجهز کردن روستاها به اینترنت اظهار داشت: ۱۶۰ روستای این استان طی سال جاری به اینترنت پرسرعت تجهیز شده که این روند همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه طی ۱۰ ماه نخست سال جاری ۱۵ هزار خط شماره ثابت توسط شرکت مخابرات آذربایجان‌غربی واگذار شده، اظهار داشت: تعداد مشترکان تلفن ثابت استان، امسال با این افزایش به ۹۲۳ هزار مشترک رسیده است.

وی با اشاره به توسعه سیار شرکت مخابرات آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: امسال در بخش توسعه سیار، عملکرد مخابرات استان قابل قبول بود به طوری که ۴۳ سایت جدید در نقاط شهری، روستایی و جاده‌ای استان ایجاد شده تا سرویس نسل چهارم به صورت مطلوب واگذار شود.

شهریاری با اعلام اینکه در مجموع سه میلیون و ۷۰۰ هزار سیم کارت همراه اول در آذربایجان‌غربی واگذار شده است، بیان کرد: از این تعداد، سه میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک از سرویس‌های همراه اول استفاده می‌کنند.

وی همچنین از پوشش ۱۰۰  درصدی جاده‌های آذربایجان‌غربی توسط همراه اول خبرداد و گفت: ۸۸ درصد جاده ریلی استان نیز توسط این اپراطور ساپورت می‎شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha