کد خبر: امداد-رسانی-هلال-احمر-شمیرانات-به-شش-مص
۱۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۴۷
امداد رسانی هلال احمر شمیرانات به شش مصدوم در ارتفاعات شمال تهران

به گزارش  گروه استان های خبرگزرای سلامت به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان تهران، جمعیت هلال احمر شعبه شمیرانات روزهای آخر هفته نسبتا پر حادثه ای را گذراند. سه حادثه در روز جمعه ۱۴شهریور و یک حادثه دیگر بامداد امروز به پایگاه های عملیاتی این شعبه اعلام شد.

فتحی در ادامه گفت: صبح دیروز  کوهنورد جوانی در ارتفاعات دارآباد(کبوترخان)توسط عوامل امدادی نجات یافت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران افزود: ساعت ۸ و ۴۵دقیقه ۱۴ شهریورماه در پی اعلام حادثه از مرکزکنترل عملیات هلال احمر استان تهران مبنی بر ترومای مچ پای خانم ۳۰ساله درارتفاعات کوهستانی دارآباد(کبوترخان)، بلافاصله یک تیم عملیاتی به همراه پزشک از پایگاه امدادونجات کوهستان دربند به محل حادثه اعزام شد.

وی تصریح کرد: پس از رسیدن تیم به محل حادثه و بررسی اولیه مشخص شد مصدوم درحین کوهنوردی دچار آسیب دیدگی شدید مچ پا شده است که عوامل عملیات حاضر در عملیات با انجام اقدامات اولیه امدادی و تثبیت فیزیکی، مصدوم را به پایین کوه حمل نموده و در نهایت نیز به مرکز درمانی منتقل شد.

وی افزود: عملیات امدادرسانی ساعت 11 با موفقیت به پایان رسید.

فتحی از حادثه دیگری مبنی بر نجات بانوی ۵۲ ساله در ارتفاعات شمال تهران خبر داد و اظهار داشت: ساعت ۱۱ و ۴ دقیقه، چهاردهم شهریورماه ۹۹ در پی اعلام حادثه از مرکز کنترل عملیات هلال احمر استان تهران مبنی بر ترومای مچ پای راست خانم ۵۲ ساله در ارتفاعات دارآباد (منطقه پلیس)، بلافاصله یک تیم عملیاتی به همراه پزشک از پایگاه امداد و نجات کوهستان کلکچال به محل حادثه اعزام شد.

شاهین فتحی در ادامه افزود: پس از رسیدن تیم به محل حادثه و ارزیابی اولیه مشخص گردید مصدوم در حین کوهنوردی دچار آسیب دیدگی شدید مچ پا شده است که با انجام اقدامات اولیه امدادی،آتل بندی پای مصدوم و تثبیت فیزیکی بر روی برانکارد، مصدوم توسط عوامل حاضر به پایین کوه و در نهایت با هماهنگی صورت گرفته تحویل عوامل اورژانس شد.

فتحی همچنین اظهار داشت: ساعت ۱٨:۴٠ دقیقه روز جمعه، طبق اعلام مرکز کنترل عملیات هلال احمر استان تهران مبنی بر گرفتار شدن دو کوهنورد آقا در ارتفاعات شمشک (محدوده دربندسر) و اعلام این مورد که یکی از کوهنوردان مبتلا به بیماری آسم نیز می باشد، یک تیم عملیاتی از پايگاه امداد و نجات کوهستان دربند به محل اعلام شده اعزام شد.

فتحی در ادامه افزود: تیم امدادی پس از رسیدن به روستای سپیدان واقع در شمشک، عملیات جستجو را آغاز کرده و موفق شدند پس از حدود ۳ ساعت جستجو، در ساعت ٢١:٠٩دقیقه این دو کوهنورد را که به علت گم کردن مسیر اصلی و همچنین صعب‌العبور بودن مسیر برگشت و عدم توان کافی برای پایین آمدن، نجات دهند و پس از انجام اقدامات اولیه آنها را از ارتفاعات به پایین منتقل نمایند.

فتحی در ادامه عنوان کرد: صبح امروز نیز دو بانوی کوهنورد که در ارتفاعات فشم(روستای امامه) راه را گم کرده بودند که عوامل این مجموعه در این خصوص وارد عملیات دیگری شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران با اعلام این خبر اظهار داشت:ساعت ۱۵ دقیقه بامداد امروز شنبه 15 شهریور ماه نیز با اعلام گزارشی از مرکز عملیات هلال احمر استان تهران مبنی بر گم شدن دو کوهنورد خانم ۳۴ و ۳۵ ساله که درحین کوهنوردی، راه را گم کرده بودند و یکی از آنها دچار مصدومیت شده بود، بلافاصله یک تیم عملیاتی جستجو و نجات در کوهستان از پایگاه امداد و نجات کوهستان دربند به موقعیت حادثه اعزام شد.

شاهین فتحی افزود : نجاتگران تلاشگر این جمعیت پس از ساعت ها جستجو و تلاش بی وقفه موفق به نجات ۲ کوهنورد که یکی از کوهنوردان دچار آسیب دیدگی پا شده بود شدند که پس از انجام اقدامات اولیه امدادی، کوهنوردان را به پایین کوه منتقل کردند.

به گفته فتحی،این حادثه درساعت ۸ و۳۰دقیقه با موفقیت خاتمه یافت.

فتحی با اشاره به همراه نداشتن امکانات لازم برای کوهنوردی توسط این کوهنوردان، خاطرنشان کرد: یکی از شرایط مهم کوهنوردی ایمن، داشتن امکانات کامل و متناسب با صعود و ورود به هر منطقه ای می باشد که متاسفانه اغلب کوهنوردان حادثه دیده، بدون به همراه داشتن امکانات اساسی و استاندار، اقدام به صعود می کنند که این امر عموما با کوچکترین بی دقتی منجر به ایجاد مشکلاتی از جمله سقوط، گرفتار شدن و یا هرگونه مصدومیتی برای آنها می شود.

وی همچنین در پایان از شهروندان و کوهنوردان خواست که در صورت نیاز به کمک و اقدامات امدادی در ارتفاعات، حتی بدون سیمکارت با شماره ۱۱۲ هلال احمر تماس حاصل کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha