کد خبر: امداد-رسانی-هلال-احمر-استان-تهران-به-۶۶
۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۵۲
امداد رسانی هلال احمر استان تهران به ۶۶۰ حادثه در ۶ ماهه نخست سال

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان تهران؛ شاهین فتحی اظهار کرد: در این ۶ ماهه نخست سال، نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر استان تهران، به ۶۶۰ حادثه مختلف امداد رسانی کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران ادامه داد: ۲۷۹ حادثه جاده ای، ۱۷۴ حادثه کوهستان، ۱۴۰ مورد مراجعات حضوری، ۱۷ حادثه شهری، ۱۳ حادثه غرق شدگی، ۱۲ مورد خدمات مناسبتی، ۸ مورد حادثه صنعتی و کارگاهی، ۶ حادثه سیلاب و آب گرفتگی، چهار مورد ریزش آوار، سه حادثه آتش سوزی جنگل و مراتع، دو مورد حوادث سقوط انواع وسیله پروازی، یک مورد برف و کولاک و یک مورد حوادث ریلی، از جمله آمار حوادثی بود که در ۶ ماهه نخست سال، توسط عوامل عملیاتی امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران به هموطنان حادثه دیده امداد رسانی شد.

فتحی بیان کرد: در این مدت ۳ هزار و ۲۲۶ نیروی عملیاتی شامل، ۴۱ امدادگر داوطلب، ۳ هزار و ۱۱۴ نجاتگر کادر و داوطلب، ۸ پرستار و ۶۳ پزشک در قالب ۸۵۶ تیم به هموطنان در سطح استان تهران امداد رسانی کردند.

وی افزود: در ۶ ماهه نخست سال جاری، مجموعا ۲ هزار و ۴۲۹ حادثه دیده در حوادث داشته ایم که ۲ هزار و ۳۶۲ نفر دچار مصدومیت شده و ۳۲۲ نفر نیز بدون مصدومیتی نجات پیدا کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران تصریح کرد: در این حوادث، ۲۰۱ نفر به طور سرپایی مداوا و ۶۰۰ نفر توسط آمبولانس های این جمعیت به مراکز درمانی انتقال داده شدند؛ تعداد ۵۸۰ نفر از در راه ماندگان نیز توسط عوامل عملیاتی هلال احمر استان تهران،  اسکان اضطراری داده شدند.

فتحی با بیان این که در مجموع این عملیات ها، ۷۵۹ خودروی عملیاتی به کار رفته است، اضافه کرد: در ۶۶۰ عملیات، ۴۸۹ آمبولانس، ۱۱۴ خودروی نجات، ۱۳۸ خودروی سبک، ۱۲ سورتی بالگرد، پنج خودروی سنگین و یک خودروی فرماندهی و ارتباطات به کار رفته است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خاطر نشان کرد: با توجه به وسعت و پراکندگی‌های استان تهران از لحاظ جغرافیایی، تیم های عملیاتی هلال احمر استان تهران به صورت ۲۴ ساعته در پایگاه های مختلف سطح استان که اکثرا در محورهای مواصلاتی قرار دارد، در آماده باش کامل هستند و با حداکثر توان، موفق شدند عملیات های امداد و نجات را با موفقیت به اتمام برسانند جان بسیاری از هموطنان را نجات دهند.

وی افزود: شماره ۱۱۲ (ندای امداد و نجات جمعیت هلال احمر) به صورت ۲۴ ساعته در خدمت هموطنان حادثه دیده است تا در صورت نیاز، عوامل نزدیکترین پایگاه امداد و نجات، به محل حادثه اعزام شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha