کد خبر: امدادرسانی-هوایی-به-مصدوم-70-ساله-در-ارت
۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۳۴
امدادرسانی هوایی به مصدوم 70 ساله در ارتفاعات توچال

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان تهران؛ تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان تهران در روزهای پایانی هفته جهت تسریع در انجام مأموریت های امدادی ،در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر مستقر می شوند، آنها این هفته دو مأموریت سخت امدادی را با موفقیت پشت سر گذاشتند.

امدادرسانی هوایی به مصدوم 70 ساله در ارتفاعات توچال

در پی اعلام حادثه در ارتفاعات توچال مبنی بر عارضه قلبی و کم شدن سطح هوشیاری فردی ۷۰ ساله، در کمترین زمان تیم واکنش سریع هلال احمر استان تهران به همراه بالگرد به موقعیت حادثه اعزام شدند.

 پس از رسیدن تیم اعزامی، نجاتگران اقدامات اولیه و پیش بیمارستانی را برای نجات مصدوم انجام و پس از تثبیت فیزیکی وی را به وسیله بالگرد به سازمان امداد و نجات انتقال و سپس به وسیله تیم اورژانس به مرکز درمانی منتقل شد.

 امداد رسانی به  زن 57 ساله در ارتفاعات دماوند

 حادثه دوم در ارتفاعات قله دماوند  با توجه به این که مصدوم در ارتفای ۵ هزار متری و در جبهه شمال شرقی قرار داشت، تیم واکنش سریع هلال احمر استان همراه با بالگرد به قله دماوند اعزام شدند.

 در این حادثه یک زن ۵۷ ساله کوهنورد، به دلیل سقوط از ارتفاع با آسیب دیدگی شدیدی مواجه شده بود.در امدادرسانی  به حادثه با مهارت بالای خلبان و  نیروهای تیم امداد هوایی بالگرد به صورت نیمه معلق در محل حاضر و پس از رسیدن تیم اعزامی مشخص شد که مصدوم از ناحیه لگن و دنده ها دچار آسیب‌دیدگی شدید شده است.

مصدوم توسط بالگرد به  سازمان امداد و نجات اعزام و جهت اعزام به مرکز درمانی به اورژانس تحویل داده شد.

 نجات کوهنورد ۵۰ ساله از ارتفاعات دارآباد

در پی تماس همراهان فرد مصدوم با مرکز کنترل و پشتیبانی عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران مبنی بر سقوط یک نفر در ارتفاعات دارآباد بلافاصله یک تیم عملیاتی به همراه پزشک از پایگاه امداد و نجات کوهستان دربند به محل حادثه اعزام شدند.

نجاتگران تیم عملیاتی کوهستان هلال احمر شمیرانات پس از رسیدن به محل حادثه و نجات فرد که به دلیل سقوط از ارتفاع دچار آسیب‌دیدگی در پای راست شده بود با انجام اقدامات اولیه درمانی وتثبیت فیزیکی، وعبور از مسیرهای سخت و دشوار فرد مصدوم به پایین کوه منتقل وتحویل عوامل اورژانس شد.

گفتنی است،کوهنوردان می توانند در صورت بروز حادثه با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند تا در کمترین زمان نجاتگران هلال احمر استان تهران جهت امداد رسانی اعزام شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha