کد خبر: امدادرسانی-هلال-احمر-قم-به-12-نفر-در-برف-و
۱۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۰۶

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، هادی سلیمی با اعلام این خبر بیان داشت: با توجه به بارش باران و برف و اعلام هشدارهای هواشناسی مبنی بر وضعیت جوی ناپایدار،  235 نجاتگر و 15 نفر از اعضای تیم واکنش سریع در 10 پایگاه امداد و نجات در استان و بخش‌های کهک، جعفرآباد، خلجستان و سلفچگان با تجهیزات کامل در طرح زمستانی هلال احمر به صورت آماده باش هستند.

وی افزود: در 72 ساعت گذشته به دلیل وضعیت جوی ناپایدار در استان، 3 مورد حادثه برف و کولاک و یک مورد نیز کوهستان به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات (EOC) هلال احمر گزارش شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم  بیان کرد:  به دلیل بارش برف و کولاک در بخش‌های خلجستان و سلفچگان در 48 ساعت گذشته، به 12 نفر از آسیب‌دیدگان و حادثه‌دیدگان که 7 نفر در برف و کولاک و 5 نفر نیز در کوهستان گرفتار شده بودند امدادرسانی صورت گرفت.

سلیمی افزود: 5 نفر آسیب‌دیدگان از برف و کولاک پس از امدادرسانی و رهاسازی در پایگاه امداد و نجات هلال احمر اسکان یافتند.

وی با اشاره به اینکه در روستای طینوج شهر دستجرد پیرمردی 60 ساله به دلیل ناراحتی قلبی نیاز مبرم به انتقال به بیمارستان داشت گفت: به دلیل بسته شدن مسیر روستا بر اثر بارش برف و کولاک شدید، امکان ورود آمبولانس به داخل روستا برای انتقال مصدوم میسر نبود، تیم نجات هلال احمر وارد عمل شد و فرد مصدوم را با تلاش بسیار از روستا سوار بر خودرو کرده و به پرسنل اورژانس که در ورودی روستا منتظر بودند تحویل دادند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم  بیان کرد: برای امدادرسانی به این حوادث، در مجموع 4 تیم عملیاتی با استفاده از آمبولانس و 15 نیروی امدادی حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha