کد خبر: امدادرسانی-هلال-احمر-خراسان-جنوبی-به-۴
۶ دی ۱۴۰۰، ۹:۱۹
 

به گزارش خبرگزاری سلامت خراسان جنوبی محمدرضا رضایی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی نه ماهه نخست سال جاری نیروهای هلال احمر استان به چهار هزار و ۵۲۰ حادثه دیده امدادرسانی کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۷۴۴ مورد حادثه در استان تحت پوشش خدمات امدادی هلال احمر قرار گرفته است، افزود: از این تعداد ۵۴۵ مورد حادثه جاده‌ای، ۱۱۵ مورد حادثه شهری، ۱۸ مورد حادثه کوهستان، ۱۶ مورد سیل و آبگرفتگی، دو مورد غرق شدگی، شش مورد زلزله و ۴۲ مورد از دیگر حوادث بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مجموع حوادث به وقوع پیوسته در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد کاهش داشته است، گفت: علی رغم کاهش مجموع حوادث، سوانح جاده ای که بیش از ۷۳ درصد را به خود اختصاص داده نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۴ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۳۹۴ نفر توسط نیروهای امدادی نجات یافته اند، عنوان کرد: از مجموع این افراد تعداد ۳۴۳ نفر انتقالی و ۵۱ نفر به صورت سرپایی خدمات گرفته اند.

رضایی با اشاره به اینکه در مجموع حوادث به تعداد ۱۵۳ نفر اسکان داده شده است، بیان کرد: ۵۲ نفر مفقودی در ۳۲ ماموریت جستجو ونجات با سلامت کامل پیدا و به مکان امن انتقال یافتند.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۷۰۲ نیروی عملیاتی در قالب هزار و ۱۱۶ تیم به این حوادث امدادرسانی داشته اند، افزود: همچنین ۱۰۸۵ خودروی امدادی شامل ۶۵۱ دستگاه آمبولانس و ۴۳۴ دستگاه خودرو نجات در این حوادث به کارگیری شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سوانح ترافیکی ۹۸ مورد عملیات فنی رهاسازی انجام شده است، گفت: دو سورتی پرواز به طبس جهت انتقال فرد گرفتار در کوه از طریق امداد هوایی نیز انجام شده است.

وی بیان کرد: تعداد ۱۴۵ مورد تجهیزات عملیاتی شامل ست سبک نجات، ست هیدرولیک نجات، ست کوهستان، ست غواصی، ست زنده یاب، آنست، موتور پمپ و لجن کش در این حوادث به کارگیری شده است.

رضایی ادامه داد: شهرستان های قاین با ۱۱۰ مورد حادثه، شهرستان نهبندان با ۹۲ مورد حادثه و شهرستان سربیشه با ۸۸ مورد حادثه بیشترین وقوع حوادث طی این مدت را داشته اند.

مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha