کد خبر: امدادرسانی-هلال‌احمر-به-حدود-7800-آسیب‌
۱۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۱

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، مهدی ولی‌پور با اشاره به عملیات سیل و آبگرفتگی گفت: 19 استان آذربایجان‌شرقی، اصفهان، بوشهر، تهران، خراسان‌جنوبی، زنجان، سیستان‌وبلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، گلستان، هرمزگان، گیلان، مازندران، مرکزی، همدان و یزد، در 72 ساعت گذشته متاثر از حوادث جوی بوده است.

وی ادامه داد: در این مدت به هم‌وطنان در ١٠٣ شهر و روستا و مناطق عشایرنشین و ٣٠محور کوهستانی امدادرسانی شده و 7798  نفر از خدمات امدادی بهره‌مند شدند و 9 نفر از عزیزان را در این حوادث از دست دادیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، درباره نجات و اسکان اضطراری هموطنان متاثر از حوادث جوی، تاکید کرد: در این مدت با تلاش 189 تیم عملیاتی متشکل از ٧٣٦ امدادگر و نجاتگر هلال احمر، ٤١٠ نفر به صورت اضطراری اسکان داده شده و ١٢٥ واحد مسکونی نیز از آب تخلیه شد.

ولی پور از رهاسازی خودرو ها از گل و لای و برف سخن گفت و ادامه داد: در مجموع 67 اتومبیل از گل و لای و برف رها سازی شد و همچنین 19 نفر به مناطق امن منتقل شدند.

ولی‌پور در پایان گفت: ٧٦دستگاه چادر، ٢٢٤٨ تخته پتو، ١٠٨٧ تخته موکت، ٤١٠٦ کیلوگرم نایلون، ٢٩٨ کیلوگرم قندوشکر و 780 بسته غذایی بین آسیب دیدگان از حوادث جوی، توزیع شده و عملیات امدادرسانی در 4 استان بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و فارس ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha