کد خبر: امدادرسانی-نیروهای-هلال-احمر-خراسان-ج-2
۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۲

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، محمد رضا رضایی با اشاره به حوادث یک ماه گذشته بیان کرد: طی این مدت نیروهای هلال احمر به ۸۱ مورد حادثه امدادرسانی کرده‌اند.

وی افزود: ۶۲ مورد از خدمات امدادی در حوادث جاده‌ای، ۱۱ مورد در حوادث شهری، هفت مورد در حوادث کوهستان و یک مورد در حوادث سیل و آبگرفتگی ارائه شده است.

رضایی با بیان اینکه بیشترین حوادث به ترتیب با ۱۳ مورد حادثه مربوط به قاین بوده است، گفت: همچنین شهرستان های نهبندان با ۱۲ مورد حادثه و بیرجند با ۱۱ مورد بیشترین حوادث را داشته اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه در مأموریت‌های ماه گذشته به ۱۸۷ حادثه دیده امدادرسانی شده است، افزود: ۱۵۶ نفر از این افراد در حوادث جاده‌ای، ۲۰ نفر در حوادث شهری و ۱۱ نفر در حوادث کوهستان خدمات گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه ۲۹۰ نیروی هلال احمر در قالب ۱۲۰ تیم عملیاتی به این حوادث امدادرسانی داشته‌اند، افزود: همچنین ۱۲۰ خودرو امدادی شامل ۷۴ دستگاه آمبولانس و ۴۶ خودروی نجات در این حوادث به کارگیری شده است.

بنا به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی طی ماه گذشته چهار سورتی پرواز برای نجات یک حادثه دیده در ارتفاعات میغان طبس انجام شده است.

رضایی اظهار کرد: همچنین در یک ماه گذشته ۱۵ مورد عملیات رهاسازی توسط نیروهای هلال احمر انجام شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به گستردگی شیوع کرونا، از شهروندان خواستاریم از مسافرت‌های غیر ضروری پرهیز کنند، گفت: از رانندگان خواستاریم در صورت سفرهای ضروری، ضمن رعایت کامل نکات راهنمایی و رانندگی، در مسیرها با سرعت مطمئنه حرکت کرده و مراقبت لازم را داشته باشند.

وی اظهار کرد: شهروندان در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای ضمن حفظ خونسردی با شماره ۱۱۲ تماس گرفته یا به نزدیک ترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha