کد خبر: امدادرسانی-شبانه‌روزی-به-بیش-از-34-هزار
۱۵ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۴۲

رئیس جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به 34 هزار و 71 هموطن متاثر از حوادث جوی یک هفته گذشته در 19 استان کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، دکتر پیرحسین کولیوند با اشاره به اینکه از روز هشتم دی‌ماه تا ساعت 8 صبح امروز، 15 دی‌ماه، 30 استان کشور، متاثر از برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی بودند، افزود: 101 شهرستان در 19 استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، قزوین، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان جنوبی و رضوی، لرستان، مازندران، هرمزگان و یزد به خدمات امدادی نیازمند بودند و در این استان‌ها در مجموع به 34 هزار و 71 نفر امدادرسانی شده است.

وی گفت: امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر در این مدت به متاثران از حوادث جوی در 309 منطقه شامل ٥٦ شهر، ٢٠٠ روستا، ١٦ منطقه عشایری و ٣٩ محور کوهستانی خدمت‌رسانی کرده و علاوه بر اسکان اضطراری 5168 نفر (برپایی ٤ اردوگاه در چابهار، کنارک، میناب)، به پنج نفر خدمات درمان سرپایی ارائه کرده، 90 نفر را به مناطق امن و هشت نفر را نیز به مراکز درمانی منتقل کردند. همچنین 10 هموطن در سیل‌وآبگرفتگی شهرستان‌های داراب، لامرد، بیرم، سیرجان، مهرستان و چابهار جان خود را از دست دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در عملیات امدادرسانی به متاثران از حوادث جوی در این مدت، از 374 واحد مسکونی تخلیه آب انجام و 201 خودرو نیز از برف و سیل رهاسازی شد.

کولیوند با اشاره به اینکه امدادرسانی با تلاش شبانه‌روزی 866 تیم شامل 3788 در 101 شهرستان مانجام شده است، از توزیع اقلام امدادی مورد نیاز میان حادثه‌دیدگان توزیع شد.

یادآور می‌شود عملیات امدادرسانی به متاثران از سیل و آبگرفتگی و برف و کولاک در ٥٩ شهرستان استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس، بوشهر و خوزستان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha