کد خبر: امدادرسانی-در-حادثه-واژگونی-پژو-405-در-کر
۲۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۰۲

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کردستان؛ دکتر جلالی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اعلام کرد: ساعت ۱۴:۳۴ روز گذشته (۲۸ مهرماه ۹۹) بر اثر واژگونی یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ در محور قروه - دهگلان، پنج نفر مصدوم شدند.

وی افزود: به علت شدت برخورد، یکی از سرنشینان که در خودرو گرفتار شده بود پس از نیم ساعت تلاش تیم‌ امداد و نجات پایگاه گنجی جمعیت هلال احمر شهرستان قروه از لابلای انبوهی از آهن الات رها سازی شده اما متاسفانه بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

دکتر جلالی خاطرنشان کرد: پنج نفر مصدوم این حادثه توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان شهید بهشتی شهرستان قروه انتقال یافتند .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان در پایان با بیان توصیه هایی به هموطنان گفت: در جاده ها با آرامش رانندگی و فاصله خود را با خودروی جلویی حفظ کنید و در صورت هرگونه حادثه احتمالی یا گرفتار شدن در برف و کولاک با تلفن ملی ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس بگیرید .

دکتر جلالی ادامه داد: در جاده‌های اصلی و مسیرهایی که امکان رسیدن امدادگران وجود دارد رانندگی کنید، هنگام رانندگی حتما کمربند ایمنی را ببندید زیرا وسیله کارآمدی است که نقش مهم آن در کاهش ضایعات نخاعی و آسیب‌های ناشی از حوادث رانندگی، به اثبات رسیده است برای حفظ ایمنی و پیشگیری از بروز حوادث رانندگی، همواره با سرعت‌ مطمئنه رانندگی کنید.

وی افزود: فاصله مجاز و ایمن خودرو از دیگر وسایل نقلیه هنگام بارندگی، دو برابر فاصله آن در روزهای صاف و آفتابی است و برای حفظ ایمنی خود و اعتلای فرهنگ رانندگی، اصول و قوانین رانندگی را بدانیم و به نحو شایسته به آن عمل کنیم، هنگامی که قصد رانندگی دارید از مصرف داروهای آرام‌بخش و خواب‌آور جداً خودداری کنید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: با امدادگران و نیروهای انتظامی در امر کمک رسانی همکاری کنید و مانع فعالیت آنها نشوید، در زمان سوانح حق تقدم درعبور و مرور، همواره با گروه های امدادی است.

دکتر جلالی با بیان اینکه خونسردی اولین گام مقابله با حوادث است گفت: اولین اقدام در برخورد با خودرو تصادفی، خاموش‌‌کردن موتور خودرو، سنگ چین چرخ‌ها، گذاردن دنده در مخالف جهت شیب، کشیدن ترمز دستی و برداشتن سرباتری خودرو و تماس با نیروهای امدادی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha