کد خبر: امدادرسانی-به-1220-آسیب‌دیده-در-زلزله-رام
۱۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۹:۴۱
امدادرسانی به 1220 آسیب‌دیده در زلزله رامیان

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان؛ فرهاد میقانی گفت: در پی زمین‌لرزه ۵.۱ ریشتری بامداد دوشنبه در رامیان، روستای قورچای با ۱۰۲ خانوار و جمعیت ۳۴۴ نفر، روستای الهادی با ۴۸ خانوار و جمعیت ۱۴۶ نفر، روستای ویرو با ۲۲۵ خانوار و جمعیت ۸۱۵ نفر، روستای پاقلعه با ۹۸ خانوار و جمعیت ۳۰۴ نفر و روستای پل آرام با ۳۱ خانوار و جمعیت ۹۶ نفر در این توابع شهرستان متأثر از حادثه بودند.

سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان بیان کرد: در مجموع تعداد آسیب دیدگان از این حادثه ۳۰۵ خانوار با جمعیت ۱۲۲۰ نفر بوده که امدادرسانی شدند.

وی کل مصدومان این زمین‌لرزه را ۴۱ نفر اعلام کرد و افزود: ۲۲ مصدوم توسط نیروهای هلال‌احمر و اورژانس به‌ صورت سرپایی مداوا و ۱۱ نفر هم توسط عوامل امدادی هلال‌احمر و اورژانس به بیمارستان منتقل شدند. همچنین هشت مصدوم نیز با استفاده از خودروهای شخصی به مراکز درمانی انتقال یافتند.

سرپرست هلال‌احمر گلستان گفت: در این مدت ۲۰ تیم عملیاتی جمعیت هلال‌احمر متشکل از ۶۷ نیرو در مناطق زلزله‌زده حضور داشتند. چهار دستگاه آمبولانس، ۱۲ دستگاه خودرو کمک‌دار سبک و یک دستگاه موتورسیکلت به همراه ۲ دستگاه خودروی ترابری سنگین به مناطق تحت تاثیر زلزله اعزام شد.

میقانی با بیان این که تاکنون ۲۰۰ تخته پتو، ۵۰ دستگاه چادر امدادی، ۱۰۰ تخته موکت و ۲۳۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته در اختیار خانوارهای زلزله‌زده قرار گرفته است، افزود: امدادرسانی در مناطق حادثه دیده همچنان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha