کد خبر: التهاب-قلبی-یکی-از-عارضه‌های-احتمالی
۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۲۷
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از صدا و سیما یک گروه مشاوره‌ای مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (سی دی سی) اعلام کرد برخی از نوجوانان و بزرگسالان جوان که واکسن کووید-۱۹ دریافت کردند، التهاب قلبی را تجربه کرده اند. این گروه مطالعات بیشتر درباره این شرایط کم سابقه را توصیه کرد.
کمیته مشورتی سی دی سی در خصوص اقدامات ایمن سازی در بیانیه‌ای که ۱۷ ماه مه منتشر شد، اعلام کرد گزارش‌هایی را بررسی کرده است مبنی بر این که تعدادی از افرادی که واکسن کرونا به آن‌ها تزریق شده است، که بیشتر آن‌ها نوجوانان و بزرگسالان که اغلب مرد بودند، به میوکاردیت، التهاب عضله قلب، مبتلا شده اند.
گروه سی دی سی اعلام کرد این وضع اغلب بدون پیچیدگی‌هایی برطرف می‌شود و ممکن است انواعی از ویروس‌ها عامل آن باشند.
سیستم‌های نظارتی سی دی سی موارد بیشتری را پیدا نکرده اند، اما اعضای این کمیته معتقدند ارائه دهندگان خدمات درمانی باید از این گزارش‌ها درباره عوارض ناخوشایند احتمالی تزریق این واکسن‌ها مطلع شوند.
این گروه نگفت چه تعداد با این مشکل مواجه شده اند و تحقیقات بیشتر را توصیه کرد.
دکتر آمِش آدالجا، محقق ارشد در مرکز جان هاپکینز برای امنیت بهداشت گفت، واکسن‌ها میوکاردیت ایجاد می‌کنند و مهم است بررسی شود که علت بروز این عارضه به واکسن ارتباط دارد یا خیر. او افزود بررسی نسبت ریسک و مزیت‌های واکسن اهمیت دارد. او گفت " به طور قطع مزیت‌های این واکسن‌ها از ریسک ها، آن هم اگر به طور قطع اثبات شود، بسیار بیشتر است. "
سی دی سی اعلام کرد مواردی که این عارضه را نشان دادند، معمولا تا ۴ روز پس از دریافت واکسن‌های mRNA بوده است. سی دی سی مشخص نکرد این عارضه در پی تزریق کدام واکسن بوده است. آمریکا مجوز استفاده اضطراری از واکسن‌های mRNA را برای واکسن‌های ساخت شرکت‌های مدرنا، فایزر و بیون تک صادر کرده است.
نهاد بهداشتي رژيم اسرائيل ماه آوریل اعلام کرد در حال بررسی تعداد اندک افرادی است که پس از دریافت واکسن فایزر به میوکاردیت مبتلا شده اند. اين نهاد بهداشتي درباره این موضوع هیچ نتیجه گیری نکرد. اکثر مواردی که در اسرائیل گزارش شدند در گروه سنی بالاتر از ۳۰ سال بودند.
فایزر در آن زمان اعلام کرد نرخ بالاتری از شرایط مشاهده شده در جمعیت عمومی مشاهده نکرده است و هنوز بین علت بروز این عارضه و واکسن ارتباطی مشخص نشده است.
شرکت‌های فایزر و مدرنا به درخواست‌ها برای اظهارنظر درباره این موضوع پاسخ ندادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha