کد خبر: اقدام-معنادار-رییس-جمهور-عراق-پس-از-تحر
۲۱ دی ۱۳۹۹، ۱۹:۰۱
اقدام معنادار رییس جمهور عراق پس از تحریم رئیس الحشدالشعبی از سوی آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از  العالم،دفتر اطلاع رسانی رئیس جمهوری عراق روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی امروز با «برهم صالح» رئیس جمهور در کاخ السلام در شهر بغداد دیدار کرد.

این بیانیه افزود: دوطرف تحولات امنیتی عراق و لزوم تقویت حاکمیت نظام و دستگاههای امنیتی در تحقق امنیت و ثبات و تاکید بر احترام به حاکمیت عراق و رد دخالت در امور داخلی این کشور را مورد بحث و گفت وگو قرار دادند.

براساس این بیانیه، در این دیدار همچنین بر اهمیت تداوم تلاش امنیتی برای مبارزه با تروریسم و پیگرد هسته های تروریستی داعش که در تلاش برای برهم زدن ثبات در برخی مناطق عراق هستند، تاکید شد.

این بیانیه تصریح کرد: دوطرف همچنین بر تقویت حاکمیت نظام و دستگاههای امنیتی آن در پاسداری از امنیت شهروندان عراقی تاکید کردند.

دیدار فالح الفیاض رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق با رئیس جمهوری این کشور دو روز پس از آن صورت می گیرد که دولت دونالد ترامپ در آخرین روزهای عمر خود اقدام به وضع تحریم یکجانبه علیه الفیاض کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه (19 دی ماه) تحریم‌های جدیدی را علیه مسئولان گروه‌های مقاومت عراق وضع کرد. این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «فالح الفیاض» رئیس سازمان حشد شعبی را جزء فهرست تحریم‌های خود قرار داده است. این اقدام وزارت خزانه داری آمریکا به بهانه‌های مرتبط با حقوق بشر صورت گرفته است.

این تصمیم دولت آمریکا با موجی از محکومیت ها و مخالفت ها در سطح مسئولان، احزاب، تشکل ها و مردم عراق روبرو شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha