کد خبر: اقدامات-مناسبی-در-بخش-تجهیزات-پزشکی-مر
۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۴۴
اقدامات مناسبی در بخش تجهیزات پزشکی مراکز درمانی گیلان انجام شده است

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور؛ ارسلان زارع صبح امروز (دوشنبه) در دیدار معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تلاش‌های مجموعه نظام و دولت به ویژه وزارت بهداشت در مدیریت کرونا اظهار داشت: تحول بسیار خوبی طی یک سال اخیر بویژه پس از شیوع بیماری در حوزه درمان و تجهیزات پزشکی گیلان صورت گرفته است.

وی با اشاره به افزوده شدن تجهیزات به بیمارستان های موجود و تازه تأسیس همچون تالش و لنگرود و اینکه نیروی انسانی نیز تقویت شده، ادامه داد: در انجام همه اقدامات، گام برداشتن برمبنای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا محور بوده است.

نماینده عالی دولت در گیلان به تلاش‌های اجتماعی صورت گرفته در راستای تغییر سبک زندگی مردم متناسب با کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: در رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بسیاری از فصول سال، جزو رده های مطلوب بوده‌ ایم.

وی با اشاره به پیشگام بودن گیلان در اجرای طرح بسیج ملی غربالگری و طرح میدانی محله محور موسوم به شهید سلیمانی گفت: در کوتاه‌ترین زمان بیش از ۷۰ درصد مردم استان تحت پوشش اجرای این طرح‌ها قرار گرفتند.

استاندار گیلان به وجود وفاق، همدلی، همراهی و انسجام میان مسئولان استانی در قوای مختلف و همکاری مردم اشاره و اضافه کرد: باتوجه به شکل گیری موج جدیدی از بیماری ؛ آمادگی بیمارستان ها و افزایش تخت های بیمارستانی مضاعف شد.

دکتر جان بابایی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در این دیدار، با اشاره به تجهیز سریع بیمارستان ها و مراکز درمانی طی سال اخیر و پس از شیوع کرونا اظهار داشت: با وجود دشواری های اقتصادی و همه گیری بیماری، کشورمان در مدیریت کرونا موفق عمل کرده است.

وی با تأکید بر لزوم تغییر سبک زندگی شهروندان متناسب با کرونا، طبق پژوهش های انجام شده، دورهمی و رفت و آمدهای خانوادگی را عامل موثری در انتقال ویروس خواند و تأکید کرد که لازمست همه مردم، به این مهم توجه داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha