کد خبر: اقدامات-حوزه-سلامت،-مصداق-عملي-شعار-سا
۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۵۷

در يادداشت سردار "محمدرضا حسيني" مي خوانيم؛

"حوزه بهداشت و درمان به ويژه در مهار و کنترل بيماري کرونا يک گام پيش رفته است و اين شعار مي تواند الگويي تسهيل و تسريع کننده براي گام هاي پيش روي اين حوزه باشد.

همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: "قوي شدن کشور جزء هدف هاي ما است" و شايد اين واژه، قوت نظامي را به ياد بياورد اما بنا به فرموده رهبر انقلاب بايد در همه ابعاد به اين مهم توجه شود.

لذا توجه به اين مقوله در حوزه بهداشت و درمان يک هدف مهم است چراکه تقويت و حفظ سلامت، پايه و اساس هر جامعه اي است که مي خواهد گام هاي روبه جلو بردارد و يا به گام هاي خود شتاب دهد.

بي شک مقدمه اين تقويت و پيشرفت، خودباوري، اعتماد و اعتقاد به توان درون است که نمونه بارز آن را مي توان در تلاش انديشمندان حوزه سلامت براي ساخت واکسن کرونا مشاهده کرد.

روحيه جهادي دانشمندان ايراني براي دفع همه موانع پيش رو و ساخت واکسن کرونا، همت بلند براي تحقق شعارسال و پيام نوروزي مقام معظم رهبري را نويد مي دهد.

توصيه رهبر معظم انقلاب در راستاي توجه به توان داخل و هشدار نسبت به دوستي‌هاي ظاهري کشورهاي غربي به ويژه آمريکا که در شرايط شيوع ويروس کرونا با اعلام آمادگي کمک به ايران به دنبال بازسازي وجهه خود در ايران بوده و هستند، محرک مثبتي براي تلاش مضاعف توليدکنندگان و انديشمندان داخلي است.

در بيش از يک سال گذشته که ويروس کوويد19 شيوع پيدا کرده است؛ شاهد توليداتي چون "ساخت و طراحي کيت هاي تشخيصي کرونا، دارو و تجهيزات پزشکي، گان بيمارستاني، دستکش، ماسک و مواد ضدعفوني کننده" از سوي حوزه هاي تخصصي و مردم نيز بوديم و اين نشان دهنده اين است که ما در شرايط محدود نيز مي توانيم با کنار زدن موانع، همدلي و همراهي يکديگر و با مدد خداوند، در مسير خودباوري گام هاي موثري برداريم.

افزايش ظرفيت تخت هاي بيمارستاني، تلاش شبانه روزي و بي وقفه کادر درمان و حمايت هاي مالي و معنوي رهبر معظم انقلاب از ستاد مقابله با ويروس کرونا ، همه مصداق عملي تحقق شعار سال است.

  منبع:پایگاه اطلاع رسانی پلیس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha