کد خبر: افشاگری-رسانه-اماراتی-از-2-پیشنهاد-محر
۱۸ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۱۷

به گزارش گروه ورزشی طبنا(خبرگزاری سلامت)، نشریه «الاتحاد» امارات امروز درباره نامه محرمانه فیفا به فدراسیون ها بعد از جلسه برای تصمیم گیری کاهش دستمزدها در ایام تعطیلات، نوشت: فدراسیون جهانی فوتبال سندی با عنوان «محرمانه» به تمام فدراسیون های اعضا فرستاد. این سند شامل تصمیم گیری های گرفته شده در جلسه ویدئو کنفرانس فیفا با کنفدراسیون ها است. این سند در 11 صفحه تنظیم شده و 4 پیشنهاد درباره مقابله با ویروس کرونا در ایام تعطیلات مطرح کرده است.

فیفا در ابتدای نامه اعلام کرده با توجه به اینکه در جهان اتفاقات غیرمنتظره رخ داده فیفا حق صدور هر رایی را دارد و هیچ عضویی حق اعتراض ندارد.

فیفا در این نامه مخصوصا درباره کاهش دستمزدها توپ را به زمین فدراسیون های اعضا انداخته است. فیفا 2 پیشنهاد در این زمینه به فدراسیون های اعضا داده است.

در متن مستند فیفا که به دست نشریه «الاتحاد» رسیده نوشته شده است: فیفا باید بنا به مبادی ارشادی راه حلی عالادنه برای بحران مالی بوجود آمده از ویروس کرونا پیدا کند. فیفا به دنبال این است تا قضیه دستمزد بازیکنان و مربیان در ایام تعطیلات به خوبی به پایان برسد و منجر به ایجاد پرونده قضایی یا ورشکستگی باشگاه ها نشود.

پیشنهاد اول فیفا درباره دستمزدها به شرح زیر است: تشویق باشگاه ها، بازیکنان و مربیان به توافق بر تعویق یا کاهش دستمزدها در ایام تعطیلات است. تیم فیفا توصیه های لازم در این رابطه را به فدراسیون های اعضا انجام می دهد.

فیفا از فدراسیون های اعضا خواسته تا یک کارگاه برای کاهش دستمزدها برگزار کنند. در این کارگاه فیفا دخل و تصرفی ندارد و کنفدراسیون ها با اعضای خود جلسه می گذارند و بر سر درصد کاهش دستمزدها توافق می کنند. این حکم لازم الاجرا برای تمام فدراسیون های اعضا می شود و فیفا هیچ گونه شکایتی از سوی بازیکنان را قبول نمی کند.

در صورت قبول نشدن پیشنهاد اول فیفا، دومین پیشنهاد این است: باید تمام توافقات بین باشگاه ها با بازیکنان و مربیان در ایام تعطیلات به حالت تعلیق دربیاید تا زمان ازسرگیری مسابقات راه حل مناسبی برای این دوران اتخاذ شود.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha