کد خبر: افزایش-34-درصدی-مشارکت-اهداکنندگان-خون-د
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۳۳

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر سیدحمیدرضا اسلامی اظهار کرد: در شب های قدر ماه مبارک رمضان امسال تعداد 2758 نفر به پایگاه‌های اهدای خون استان مراجعه کردند که از این تعداد 2193 نفر از آنان موفق به اهدای خون شدند؛ همچنین تعداد داوطلبان و اهداکنندگان خون استان در شب‌های قدر امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل به ترتیب 32 و 34 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در پایگاه‌های مشهد از 1821 نفر داوطلب، تعداد 1400 نفر موفق به اهدای خون شدند، خاطرنشان کرد: میزان مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون در خراسان ‌رضوی امسال به نسبت سال گذشته بیش از 39 درصد و میزان خونگیری بیش از ‌34 درصد رشد داشته است.

دکتر اسلامی یکی از دلایل اصلی افزایش میزان مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون را حذف منع تردد شبانه بیان کرد و گفت: امسال متاسفانه در وضعیت خونی خوبی قرار نداشتیم، اما خوشبختانه با توجه به افزایش میزان مشارکت مردم اکنون در وضعیت مناسبی قرار داریم و بی‌شک در تغییر این وضعیت، حذف جریمه شبانه و همچنین تغییر ساختمان خونگیری و گسترش فضا، تاثیر بسزایی داشته است.

وی با اشاره به اینکه میزان مشارکت بانوان در اهدای خون 1 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، افزود: خوشبختانه میزان مشارکت بانوان در اهدای خون افزایش یافته است و این 1 درصد برای ما عدد بزرگی است، زیرا در بردارنده این واقعیت است که نوع نگاه جامعه بانوان به اهدای خون تغییر کرده است.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اکنون نسبت اهدای خون بانوان به آقایان 6 به 94 درصد است که امیدواریم این عدد باز هم افزایش یابد، زیرا در بسیاری از کشور‌های دنیا میزان مشارکت بانوان و آقایان در اهدای خون برابر است.

دکتر اسلامی افزود: پایگاه‌های اهدای خون مشهد شامل پایگاه امام رضا(ع)، واقع در میدان شریعتی (تقی‌آباد) ابتدای خیابان دانشگاه، تیم سیار مستقر در مرکز رفاهی دانشگاه واقع در خیابان دانشگاه روبه‌روی خیابان کفایی، پایگاه شهید کریمی واقع در بلوار شریعتی 28 منطقه قاسم آباد، پایگاه شهید سلیمانی، واقع در بلوار استقلال بین استقلال 2 و 4، پایگاه مهر واقع در نبش بلوار ابوطالب 33 می‌باشند، ضمن اینکه پایگاه‌ امام رضا(ع) نیز در نوبت صبح از ساعت 8:30 تا 13 آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون خواهد بود.

وی گفت: ساعت پذیرش پایگاه‌ها در بعد از افطار از ساعت 21 تا 1 بامداد است؛ همچنین پایگاه‌های اهدای خون شهرستان‌های تربت حیدریه، تربت جام، کاشمر، نیشابور، سبزوار، قوچان و گناباد هم بعد از افطار فعال خواهند بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha