کد خبر: افزایش-325-درصدی-وصول-حقوق-دولتی-معادن-آذ
۲۳ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۲۵

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  شاتا، ناصر آویشن با اعلام این خبر ، گفت : در 9 ماهه سال جاری بیش از 7 هزار میلیارد ریال حقوق دولتی از بهره‌برداران معادن و دارندگان مجوزهای برداشت موقت مواد معدنی وصول شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، بیش از 325 درصد رشد داشته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی با اشاره به بخشی از اقدامات مشارکتی سازمان صمت استان در اجرای پروژه های عمرانی از محل یک درصد اعتبارات حقوق دولتی، گفت : در راستای تداوم توسعه مناطق محروم ، امسال پروژه بهسازی و آسفالت راه روستایی حدود 5 کیلومتری با اعتباری بالغ بر 26 میلیارد ریال در منطقه هشترود به بهره برداری رسید و اجرای پروژه های دیگری نیز برای سال جاری از محل بودجه های ابلاغی وزارت صمت با جدیت پیگیری می شود.

وی افزود : با هماهنگی و تعامل کمیته اخذ حقوق دولتی سازمان صمت استان متشکل از معاونت های امور معادن و صنایع معدنی و توسعه مدیریت و منابع ، وصول حقوق دولتی با رشد خوبی همراه بوده و شاخص‌های بخش معدن استان در 9 ماهه سال ۱۳۹۹، مثبت و امیدبخش می باشد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت آذربایجان شرقی نیز در ادامه با اشاره به رشد سایر شاخص‌های معدنی استان در 8 ماهه سال ۹۹، تصریح کرد : براساس داده‌های پروانه بهره‌برداری موجود معادن ، ذخیره قطعی این معادن ، 127 درصد، ظرفیت استخراج اسمی 13/5درصد، اشتغال 179 درصد و سرمایه گذاری آنها 154درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ رشد داشته‌اند.

وی از صدور 19 فقره پروانه بهره برداری معدن در8 ماهه اول سال جاری در استان خبر داد و افزود : این معادن با سرمایه گذاری بیش از 217 میلیارد ریال و اشتغال 206 نفر دارای بیش از 48 میلیون تن ذخیره معدنی هستند.

رحمانی قرار گیری استان در کمربند جهانی مس ، طلا و پایه فلزات را فرصتی بزرگ برای توسعه معادن و صنایع معدنی دانست و گفت : استان آذربایجان شرقی دارای حدود 800 واحد معدنی است که از این تعداد 400 واحد معدنی در حال حاضر فعال می باشند .

وی ادامه داد : تنوع مواد معدنی از مزیت های مهم معادن استان می باشد، به نحوی که از 67 ماده معدنی شناخته شده 52 مورد آن در آذربایجان شرقی وجود دارد .

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان، گفت : معادن مس، طلا، نفلین سینیت، آهن، مولیبدن، سیلیس، کائولن، معادن بزرگ خاک صنعتی ، تراورتن ، گچ و آهک از جمله معادن شاخص استان می باشند.

وی وجود واحدهای فرآوری و صادرات محوری معادن سیلیس توته خانه ، تراورتن سردارآباد ، آهک چله خانه ،کائولن زنوز را از دیگر ظرفیت های مهم معدنی استان برشمرد و افزود : در 8 ماهه اول سال جهش تولید ، 9 مورد گواهی کشف با ذخیره قطعی حدود 14 میلیون تن ، با رشد 259 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 98 همراه بوده است .

رحمانی با بیان اینکه در سال جاری جهش مؤثری در شناسایی پتانسیل‌های معدنی ، تکمیل عملیات اکتشاف و بهره برداری از معادن و ایجاد صنایع معدنی را در استان شاهد بوده ایم ، اظهار داشت : 24 فقره پروانه اکتشاف در 8 ماهه اول سال 98 با رشد 150 درصدی در 8 ماهه اول سال 99 به تعداد 36 فقره افزایش یافته است .

وی ، خاطرنشان کرد : در سال جاری در مجموع 189 مجوز معدنی اعم از پروانه اکتشاف ، گواهی کشف ، پروانه بهره برداری و مجوز برداشت در استان صادر شده است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha