کد خبر: افزایش-۷۲-درصدی-واردات-کالای-اساسی-در-ب
۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۱۷
افزایش ۷۲ درصدی واردات کالای اساسی در بندر شهیدرجایی

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرساری، علیرضا محمدی کرجی‌ران درباره آخرین وضعیت واردات کالای اساسی به بندر شهیدرجایی(غیرکانتینری)، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان‌ماه ۲ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۵۵۸ تن انواع کالای اساسی در بندر شهیدرجایی تخلیه شده که به ترتیب روغن خوراکی و گندم بیش‌ترین میزان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان  با بیان اینکه از ابتدای سال تا اول آذرماه در مجموع ۵۲ فروند شناور حامل کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی پهلودهی شده است، اذعان داشت: گندم به میزان ۹۲۹ هزار ۴۰ تن بیشترین کالایی بوده که طی این مدت تخلیه شده است.

محمدی کرجی‌ران گفت: طی دوره زمانی هشت ماهه سال جاری  ۵۷۱ هزارو ۷۱۵ تن روغن خوراکی به وسیله ۱۹  فروند کشتی در این بندر بزرگ تجاری پهلودهی شده که پس از گندم بیشترین میزان واردات کالای اساسی به روغن خوراکی اختصاص داده شده است.

به گفته وی در مدت یاد شده، ۳۹۷ هزار تن شکر، ۲۷۴ هزار و ۳۹۷ تن ذرت و ۱۸۶ هزار و۲۶۱ تن کود، ۱۲۰ هزار و ۷۲۳ تن کنجاله سویا و ۶۵ هزار و ۹۹۹ تن جو در بندر شهید رجایی تخلیه و که این کالاها به دو طریق ریلی و جاده ای به استان‌های مقصد حمل شده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، محمدی کرجی‌ران با اشاره به ضرورت تامین مایحتاج عمومی کشور، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹ فروند کشتی در مجموع حامل ۵۸۸ هزار و ۴۴۹ تن کالای اساسی شامل ۷ کشتی گندم و ۲ کشتی جو در لنگرگاه بندرعباس در حال انجام فرایند اسنادی است که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته طی هفته آینده در این بندر تجاری پهلودهی خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha