کد خبر: افزایش-۳-میلیارد-تنی-ذخیره-پتاس-در-خراس
۲۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۰۸
افزایش ۳ میلیارد تنی ذخیره پتاس در خراسان جنوبی

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از شاتا، حجت ایمان طلب با اعلام این خبر افزود: با افزایش این میزان که معادل ۲ و نیم میلیارد مترمکعب شورابه است، مجموع ذخایر پتاس استان به ۴ و دو دهم میلیارد تن رسیده است.

وی با بیان اهمیت و جایگاه ویژه این ماده معدنی و نحوه استخراج آن اظهار کرد: ذخایر این ماده معدنی به طور کلی به دو صورت منابع سنگی و شورابه ای می باشد که در خراسان جنوبی تنها به صورت شورابه ای و در شهرستان طبس در حال استخراج است.

ایمان طلب تصریح کرد: معدن پتاس با سرمایه گذاری 1725 میلیارد ریالی توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و استخراج اسمی سالانه یک میلیون و 200 هزار تن شورابه زمینه اشتغال 40 نفر را به صورت مستقیم در شهرستان طبس فراهم نموده است.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: مهمترین کاربرد پتاس به عنوان کود شیمیایی در صنایع کشاورزی است و تولید صابون و شوینده ها، رنگ های شیمیایی و داروها، صنایع شیشه و سرامیک، صنایع غذایی، تهیه گل حفاری و … از جمله سایر مصارف این ماده معدنی هستند.

ایمان طلب با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در راستای تعیین و ثبت ذخیره این معدن گفت: تعیین تکلیف و فعالسازی معادن راکد و غیرفعال و همچنین شناسایی ذخایر جدید معدنی به منظور افزایش ظرفیت تولید و ایجاد اشتغال در استان از برنامه های سازمان در سالجاری است.

گفتنی است؛ معدن پتاس خوربیابانک در 150 کیلومتری شهر طبس واقع شده و از جمله معادن منحصر به فرد و جذاب استان خراسان جنوبی است که به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان طبس مورد توجه علاقه مندان می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha